تاریخ : 2 ژانویه 2021 - 13:29 - شناسه خبر : 33226 دسته‌بندی نشده

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر داد:

آغاز اجرای صدور و تمدید پروانه کار موقت (کارت کار) اتباع افغانستانی و عراقی

صدور و تمدید پروانه کار موقت (کارت کار) اتباع افغانستانی و عراقی دارنده گذرنامه خانواری معتبر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: تشکری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح براساس دستورالعمل ارسالی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای اتباع افغانستانی دارنده گذرنامه خانواری معتبر که درسنین ۱۷ تا۶۰ سال می باشند به مرحله اجرا گذاشته شده است.
وی بیان کرد: هزینه صدور پروانه کار موقت ۵ میلیون ریال و برای تمدید آن ۳میلیون و۵۰۰ هزار ریال برای مدت یکسال جهت واریز به حساب خزانه تعیین شده است .
تشکری افزود: جهت تامین نیاز کارفرمایان متقاضی خدمات اتباع خارجی و استفاده صحیح از توان نیروی کار و با هدف قانونمند نمودن اقامت و اشتغال اتباع خارجی، پروانه کار اتباع فوق الذکر توسط ۸ دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان صادر و تمدید می گردد.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: براساس ماده ۱۸۱ قانون کار و بندج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون پروانه کار (کارت کار) و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر از آنچه در پروانه کار آنها ذکر شده به کار گیرند، مجرم محسوب گردیده و به پرداخت جریمه ۳۱۸۴۰۴۵ریال برای هر روز بکارگیری غیرمجاز و همچنین مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر