تاریخ : 10 ژانویه 2021 - 9:55 - شناسه خبر : 33256 اخبار استان

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر استان:

دستورالعمل جدید پرداخت تسهیلات کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر صادر شده است/ پرداخت تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان به اصحاب فرهنگ و هنر استان

اصحاب فرهنگ و هنر با مراجعه به سامانه کارا kara.mcls.gov.ir و بخش تسهیلات کرونا فرهنگ و هنر، جهت اخذ تسهیلات بانکی درخواست های خود را ثبت نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزبان جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد و نمایندگان گروه های مختلف اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد بود.
در ابتدای این نشست نمایندگان گروه های مختلف فرهنگی و هنری استان از مشکلات و آسیب هایی که با شیوع ویروس کرونا در کشور به حوزه های مختلف فوق الذکر استان وارد نموده است صحبت کردند.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه این اداره کل هر اقدامی که بتواند در راستای معیشت این قشر بردارد کوتاهی نخواهد کرد افزود: تشکیل انجمن صنفی و یا شرکت تعاونی برای گروه های این حوزه می تواند، یاری رسانی به این قشر را تسهیل نماید.
وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویژه تسهیلات کرونا اصحاب فرهنگ و هنر را در کشور در نظر گرفته و دستورالعمل جدیدی در این رابطه صادر شده است گفت: تسهیلات پرداختی با نرخ سود ۱۲ درصد و طی اقساط ۲۴ ماهه بوده و مشمول دوره تنفس تا پایان خردادماه سال آینده است.
تشکری سقف تسهیلات در گروه های مختلف فرهنگی و هنری را متفاوت دانست و خاطر نشان کرد: فعالیت ها و مشاغل مطبوعاتی، رسانه ای و تبلیغاتی از ۷۵ تا ۲۸۵ میلیون تومان، مشاغل سینمایی، سمعی و بصری از ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، آموزشگاه های هنری، اساتید، هنرمندان و مربیان هنری، کانون های سرگرمی‌های نمایشی و زیرمجموعه های مشاغل هنری از ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات زیارتی ۱۲۰ میلیون تومان، مدیران کاروان و کارگزاران خدمات زیارتی ۲۰ میلیون تومان، موسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت، مدرسان، مربیان و فعالان قرآنی از ۹ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان، ناشران (بنا بر رتبه) و… از ۲۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می توانند تسهیلات دریافت کنند.
تشکری تاکید کرد: مرجع رسیدگی و تایید درخواست ها و اطلاعات تخصصی متقاضیان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می باشد.
وی از تمامی اصحاب فرهنگ و هنر خواست با مراجعه به سامانه کارا kara.mcls.gov.ir و بخش ثبت نام متقاضی وزارت فرهنگ و ارشاد، جهت اخذ تسهیلات بانکی درخواست های خود را ثبت نمایند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان خاطر نشان کرد: اشخاصی که قبل از دستوررالعمل جدید از تسهیلات کرونا استفاده کرده اند مجددا می توانند مابه التفاوت مبلغ درخواستی را دریافت کنند.

ارسال نظر