تاریخ : 6 می 2021 - 19:20 - شناسه خبر : 33542 اخبار استان، اسلایدشو

با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، انتقال خون و تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی داد:

تقدیر از کارگران و معلمان نمونه استانی پیشتاز در اهدای خون

به مناسبت هفته کارگر و معلم از دو نفر از معلمین و دو نفر از کارگران یزدی که در سال گذشته بیشترین اهدای خون را داشته اند تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این مراسم که در اداره کل انتقال خون استان یزد برگزار شد افزود: استان یزد به علت صنعتی بودن یکی از استان های مهاجر پذیر کشور است و حوادث ناشی از کار در واحدهای تولیدی روی می دهد که در برخی از موارد، کارگران حادثه دیده به خون و فرآوردهای آن نیاز دارند.
وی با اشاره به اینکه ۲۹۱ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان فعالیت می کنند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی این ظرفیت را دارند تا با همکاری اداره کل انتقال خون استان، فرهنگ اهداء خون را در جامعه کارگری ترویج کنند.
تشکری با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی مراکز انتقال خون زحمات زیادی را کشیدند خاطرنشان کرد: تزریق پلاسما یکی از روش های درمان بیماری کووید ۱۹ بود که جا دارد از زحمات شبانه روزی کارکنان انتقال خون استان تقدیر و تشکر کنم.
دکتر نقی تقوائی مدیرکل انتقال خون استان یزد نیز در این مراسم گفت: در نیمه اول ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از همشهریان یزدی با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند شتافتند.
وی افزود: منتظر هستیم شرایط شهرستان های استان سفید شود و تیم های سیار که چند ماه است به علت شرایط قرمز کرونایی تعطیل شده اند دوباره فعال شوند.
تقوائی اضافه نمود: استان یزد رتبه اول کشور را در میزان تولید پلاسما در بحث بیماری کرونا دارد. فرهنگ انتقال خون در استان بسیار فراگیر است و همشهریان ما در این امر خیر نیز پیشتاز هستند.
این مراسم با حضور دکتر نقی تقوائی مدیر کل انتقال خون استان، محسن موحدی فرد مدیرکل آموزش و پرورش و عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.

ارسال نظر