تاریخ : 19 می 2021 - 11:50 - شناسه خبر : 33565 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

حسینعلی فلاح رئیس شورای شهر میبد:

میبد از گذشته های دور به عنوان مرکز تولید فرش و ظروف شناخته می شود

امروز با تکنولوژی جدید میبد یکی از شهرهای تولید کننده سفال و سرامیک است و قطب این صنعت در کشور است. در استان های همجوار هم که صنعت کاشی و سرامیک وجود دارد سرمایه گذاران آن میبدی ها هستند

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد: نخستین نشست شهرداران شهرها و فرمانداران روستاها جهانی صنایع ایران صبح امروز در هتل کریاس پالاس میبد آغاز به کار کرد.
مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این نشست گفت: کشور ما یک حوزه وسیعی در زمینه اقلیم متنوع، روستاهای زیبا، اقوام و ادیان مختلف و میراث های معنوی بسیار متنوعی دارد.
وی افزود: شهرها باید بپذیرند که به سمت شهر فن آفرین، شهردانش محور، کارآفرین و… حرکت کنند و چه چیزی بهتر از بحث صنایع دستی.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه ایران کشوری است که ظرفیت فراوانی در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد افزود: دست های چیره دست، افکار بالا و افراد فعال و کار آفرین در این حوزه قرار فعال هستند. در شرایطی که دچار بحران های متفاوتی هستیم باید برای عبور از آنها از صنایع دستی استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: صنایع دستی تنها رویکرد فرهنگی ندارد بلکه رویکردهای متفاوتی دارد. یقیناً می توانیم ۵/۳ ملیون نفر را که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند را ۲ برابر کنیم.
جمالی نژاد ادامه داد: بحث حاشیه نشینی و مهاجرت را با کمک صنایع دستی می توانیم کاهش دهیم. مسئله بیکاری را با توسعه و گسترش صنایع دستی می توانیم کاهش داده و برای اقشار مختلف فرصت اشتغال ایجاد نماییم.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید براینکه می توانیم با استفاده از صنایع دستی ۱۴۰۰ شهر را شکوفا کنیم افزود: با اقتصاد مقاومتی که واقعا مورد تاکید هست و از آنجا که ۸۰ درصد وسایل و لوازم صنایع دستی بومی است می توانیم قدم های بزرگی در این زمینه برداریم.
وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که صرف خرید چند عدد صنایع دستی و هدیه به دیگران موضوع را تمام شده تلقی نکنیم.
جمالی نژاد تصریح کرد: کارهای خوبی که شهردار میبدی در زمینه توسعه و رشد صنایع دستی انجام داده، نشان دهنده نگاه توسعه ای و حمایتی خوبی است که شهرداری میبد به صنایع دستی داشته و دارد.
وی افزود: مدیران شهری از صنایع دستی حمایت کنند. ۳۶۶ رشته صنایع دستی در کل کشور وجود دارد که اگر از هنرمندان صنایع دستی حمایت نکنیم کم کم از بین خواهند رفت.
جمالی نژاد با تاکید بر این نکته که با توسعه صنایع دستی هر خانه می تواند یک کارگاه باشد، هر خانه می تواند یک کارخانه زودبازده باشد گفت: زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، کارتن خواب ها را می توانیم در این زمینه آموزش دهیم و آسیب ها اجتماعی را کاهش دهیم.
وی در پایان گفت: هنرمندان ما خانواده ما هستند، نباید بگذاریم در این دوران سخت هنرمندی مجبور شود برای تامین معاش خود دست به فروختن لوازم زندگی خود بزند.

ارسال نظر