تاریخ : 26 می 2021 - 9:34 - شناسه خبر : 33604 اخبار استان، اسلایدشو

محمدهادی آقایی دبیر هیات ورزش کارگران استان یزد:

اولین المپیاد ورزش کارگری استان یزد برگزار می شود

ثبت نام این المپیاد از ۱۰ خرداد از طریق سامانه مجموعه ورزشی، رفاهی کارگران یزد به نشانی mvkyazd.ir شروع می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدهادی آقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اعلام اینکه اولین المپیاد ورزشی کارگران استان با سه هدف استعدادیابی، نشاط و شادابی و همگانی کردن ورزش در سال ۱۴۰۰برگزار می شود اظهار کرد: ثبت نام این المپیاد از ۱۰ خرداد از طریق سامانه مجموعه ورزشی، رفاهی کارگران یزد به نشانی mvkyazd.ir شروع می شود.
وی ادامه داد: ثبت نام از ۱۰ خرداد تا ۲۵خرداد ادامه دارد و مراسم افتتاحیه این المپیاد اول تیرماه است.
آقایی با بیان اینکه اولین و مهمترین جامعه هدف برگزاری این المپیاد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی می باشد تصریح کرد: طبق آمار تامین اجتماعی حدود۳۱۰ هزارنفر بیمه شده اجباری تامین اجتماعی در سطح استان یزد است که امیدواریم ۱۵تا۲۰ هزارنفر در این رویداد شرکت کنند.
وی دومین گروه جامعه هدف برگزاری این المپیاد را کارگران بازنشسته اعلام و خاطرنشان کرد: کارگران بازنشسته جزء گروه هایی هستند که کمتر به آنها توجه شده به همین علت سعی شده برنامه ها و مسابقاتی در این المپیاد ورزشی برای آنها تدارک دیده شود تا این افراد نیز انگیزه ای برای حضور در فعالیت های عمومی و ورزشی داشته باشند.
دبیر هیات ورزش کارگران استان یزد فرزندان خانواده های کارگران و زنان خانه دار که دفترچه تامین اجتماعی دارند و همچنین کارگران نابینا و کم بینا را جز گروه های بعدی هدف برگزاری این المپیاد برشمرد و بیان کرد: هزینه برگزاری این المپیاد حدود۳۵۰تا۴۰۰میلیون تومان می باشد که برای نفرات اول مبلغ۲۰میلیون ریال، نفرات دوم ۱۵میلیون ریال و نفرات سوم ۱۰میلیون ریال جوایز درنظر گرفته شده است. ضمن اینکه در رشته های تیمی برای تیم اول مبلغ ۶۰میلیون ریال، برای تیم دوم ۵۰میلیون ریال و برای تیم سوم مبلغ ۴۰میلیون ریال پرداخت می شود.
وی ادامه داد: این مسابقات در مرحله اول در سطح کارگاهها و کارخانه ها برگزار و سپس در سطح شهرستانی و در نهایت نفرات برگزیده در سطح استان باهم رقابت می کنند.
رئیس مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه در ۹شهرستان استان ۱۲مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران وجود دارد تصریح کرد: شهرستان بهاباد فاقد مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی برای کارگران است که طبق رایزنی های انجام شده زمینی برای این موضوع اختصاص یافته و انشاالله کارهای ساخت وساز آن به زودی شروع می گردد.
آقایی با بیان اینکه قبل از شیوع بیماری کرونا مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در ۳۲رشته ورزشی فعالیت آموزشی داشت خاطرنشان کرد: به دلیل کرونا در حال حاضر فعالیت های اموزشی این مجموعه به ۲۶رشته ورزشی کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان یزد جز استانهای کم تحرک ورزشی می باشد سعی شده علیرغم شیوع بیماری کرونا فعالیت های ورزشی متناسب با شرایط این بیماری برگزار شود که در همین زمینه ۱۳۰۰نفر آموزش در رشته های مختلف و ۴ جشنواره فرهنگی ورزشی برگزار شد و از ۲۰مسلبقه انتخابی ۱۲۰نفر انتخاب و به مسابقات کشوری در ۱۷رشته ورزشی اعزام که در ۵ رشته ورزشی ۹نفر از کارگران استان موفق به کسب مدال شدند.

ارسال نظر