تاریخ : 28 جولای 2015 - 18:26 - شناسه خبر : 3368 حوادث

۲۲ باند سرقت با مشارکت ۶۰۰ پلیس متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از عملیات ۴ ساعته پلیس برای دستگیری ۱۰۶ سارق حرفه‌ای خبرداد و گفت: ۲۲ باند مختلف سارقان حرفه‌ای که بین ۳ تا ۷ نفر عضو داشتند در این عملیات شناسایی و دستگیر شدند. سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این […]

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از عملیات ۴ ساعته پلیس برای دستگیری ۱۰۶ سارق حرفه‌ای خبرداد و گفت: ۲۲ باند مختلف سارقان حرفه‌ای که بین ۳ تا ۷ نفر عضو داشتند در این عملیات شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر اظهارداشت: همانطور که قبلاً به مردم تهران قول داده بودیم که عملیات‌های پلیس تداوم داشته باشد، این دستگیری نیز یکی از اقدامات پلیس تهران بر علیه مجرمین و بزهکارانی بود که به صورت گروهی و باندی فعالیت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: همکاران ما در پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدامات خود را برای شناسایی سارقان جرائم خشن آغاز کرده بودند و امروز شاهد دستگیری ۱۰۶ سارق و مال‌خر بوده‌ایم.

این مقام ارشد آگاهی فاتب ادامه داد: ۷۹ نفر از این ۱۰۶ نفر سارق زورگیر و کیف‌قاپی بودند که به صورت گروهی، تک موتوره یا چند موتوره اقدام به کیف‌قاپی، زورگیری و خفت‌گیری در سطح شهر تهران می‌کردند.

سردار محمدیان به آثار روانی این دسته از جرائم در اذهان شهروندان پرداخت و گفت: پلیس آگاهی بر این دسته از جرائم تمرکز کرده بود و توانست این ۱۰۶ نفر سارق خشن و زورگیر را که در قالب ۲۲ باند مختلف که بین ۳ تا ۷ نفر عضو داشتند در یک عملیات ۴ ساعته دستگیر کند.

سردار محمدیان به حضور ۶۰۰ نفر از ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ در قالب ۱۱۰ تیم عملیاتی اشاره و تصریح کرد: این دسته از دستگیر شدگان جرائم‌شان را در سطح شهر تهران انجام می‌دادند اما پاتوق و محل زندگیشان در ۶ نقطه از جمله استان البرز، محدوده غرب و شرق استان تهران و یک شهر در شمال کشور بود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: از نکات قابل توجه در این دستگیری شناسایی و دستگیری خریدار اموال مسروقه  یک گروه از سارقان منزل بود که هنگامیکه صبح امروز ماموران برای دستگیری وی اقدام کردند این مال‌خر هنگام فرار از طبقه سوم سقوط کرد و هم‌اکنون در بیمارستان است، در بازرسی از منزل این مال‌خر علاوه بر کشف مقادیری اموال مسروقه، یک دستگاه سکه ربع طلا و قالب مربوطه کشف شد که نشان می‌داد که این فرد بعد از خرید طلا از سارقان و گردنبندقاپ‌ها اقدام به ذوب آنها کرده و بعد از قالب شمش آنها را به فروش می‌رساند.

سردار محمدیان به دستگیری یک گروه ۵ نفره از این سارقان در شمال کشور پرداخت و افزود: این گروه محدوده فعالیت و سرقتشان در سطح شهر تهران بوده اما به دلیل درگیری با فردی از تهران متواری شدند و در شمال اقامت داشتند.

وی در مورد محدوده سنی دستگیر شدگان گفت: اکثر آنها در محدوده سنی ۲۰ تا ۲۸ سال هستند اما چند نفر از دستگیرشدگان نیز سنشان زیر سن قانونی است که معلوم است توسط همدستانشان جذب گروه‌ها شده‌اند.

این مقام ارشد آگاهی فاتب به هماهنگی پلیس با دادستان تهران و دادسرای ناحیه ۳۴ اشاره و تصریح کرد: قرار است با این گروه از سارقان که سارقان حرفه‌ای هستند برخورد شدیدی انجام شود.

وی گفت: ۷۲ تا ۷۳ نفر از این دستگیرشدگان دارای سابقه کیفری مرتبط با سرقت هستند؛ همچنین ۳ نفر از دستگیرشدگان نیز زن هستند که در ارتباط با سرقت، زاق‌زنی و فروش اموال مسروقه فعالیت داشتند.

سردار محمدیان به گروه ۸ نفره از این دستگیرشدگان را دارای ۱۰۰۰ فقره سرقت قطعات خودرو معرفی کرد و افزود: این گروه ۸ نفره قطعات خودروهای پراید و ایران‌خودرو را به سرقت می‌بردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی درمورد کشف سلاح از این گروه دستگیرشدگان اظهارداشت: در بازرسی از یک گروه از این افراد یک سلاح شکاری فاقد مجوز کشف شد؛ همچنین یکی از سارقان بعد از بازجویی‌ها محل اختفای سلاح را لو داد؛ یکی از شاکیان نیز عنوان کرد که سرقت از وی به صورت مسلحانه انجام شده اما افراد دستگیر شده منکر داشتن سلاح شدند که در حال پیگیری هستیم.

این مقام ارشد آگاهی تهران بزرگ در مورد فراخوان مالباختگان گفت: با توجه به محدوده‌های سرقت به مالباختگان فراخوان داده می‌شود؛ مالباختگان محدوده‌های شمال و شمال شرق تهران در حوزه سرقت منزل باید به پایگاه ۴ پلیس آگاهی و اداره هیجدهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

ارسال نظر