تاریخ : 10 آگوست 2021 - 20:22 - شناسه خبر : 33762 اخبار شهرستان، اسلایدشو

به گزارش صدای میبد: علیرضا نقوی یکشنبه شب در نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر شهرستان میبد با رسانه‌ها با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار کرد: این رویداد نشان دهنده این است که همواره ایران قربانی تروریست و خشونت بوده و همواره سردمدار مبارزه با این مهم بوده است. وی در ادامه به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ گفت که در چندین نوبت در این پایگاه خبری منتشر می شود:

اقدامات شهرداری جهت جلوگیری از تخلف سازی و یا بهتر بگوییم عدم اجبار مردم به تخلف در دوره مدیریت شما چه بوده است؟

در گذشته‌ی نه چندان دور همان طور که مستحضرید شهرداری به خلاف خودش رأسا می آمد و تغییر کاربری‌هایی را انجام می‌داد. این اقدام در دراز مدت باعث بروز مشکلاتی برای شهر و شهروندان شده بود. در دوره‌ی پنجمین شورای اسلامی ما ۹۹۵پرونده را در کمیسیون ماده پنج استان به جریان انداختیم که توانستیم به صورت قانونی این تغییر کاربری این زمین ها‌ را از شورای عالی معماری و شهرسازی بگیریم.

۲۴۶ هزار و ۳۶۱مربع تغییر کاربری مسکونی در مدت مدیریت بنده یعنی حدوداً ۳۰ ماه اتفاق افتاد. ۸۹ هزار مترمربع تغییر کاربری تجاری و خدماتی بود، ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع فرهنگی مذهبی، ۳۹ هزار متر مربع اداری و برای توسعه‌ی مدارس شهرستان ۲۱هزار متر مربع آموزشی بود. این‌ها یکی از نقاط قوتی است که در صدور پروانه و کارهای زیرساختی شهر انجام شد.

در زمینه الکترونیکی کردن شهر چه کرده اید؟

سامانه‌ی شهرسازی سرا ۸ که در حوزه‌ی شهرسازی دارد در شهرستان انجام می گیرد، همان سامانه‌ای است که در مشهد، تهران، شیراز و یزد استفاده می شود؛ با این تفاوت که صد و بیست لایه‌ی اطلاعاتی و دیتا ما به این سامانه اضافه کردیم و الان سامانه‌ی شهرسازی شهرداری میبد یکی از قوی‌ترین سامانه‌های شهرسازی استان هست و بارها مورد تاکید و تقدیر استاندار محترم، معاون محترم عمرانی، مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان یزد قرار گرفته چرا؟ برای اینکه ما توانستیم اولین شهرداری باشیم که کمیسیون ماده ۵ را به صورت آنلاین با تاکید بر این که به صورت آنلاین همه‌ی شهر رویت شود انجام دهیم.

همشهریان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنی esup.meybod.ir  محدوده‌ی شهر میبد را که عکس ۳۶۰ درجه آن گرفته شده را خیلی راحت رویت کنند.

در تغییر کاربری و در بحث تخلفات ساختمانی و در بحث ارائه خدمات شهری این سایت می‌تواند یک نقطه قوت باشد.

یک زمانی اطلاعات ساده‌ای را اگر شهرداری میبد می خواست از ارگان ها بگیرد در اختیارش قرار نمی‌دادند، الان شهرداری با نیروی انتظامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، موسسه ژئوفیزیک و سازمان نقشه‌برداری ارتش جمهوری اسلامی ایران قرارداد تبادل اطلاعات دارد. ما اطلاعات از آن ها می‌گیریم و در اختیارشان قرار می‌دهیم و این قدرتمندتر شدن علمی و پشتیبانی فکری شهرداری میبد در عرصه شهرسازی و سامانه‌ی شهرسازی خودش هست.

با همکاری سازمان نقشه‌برداری کشور اخیرا عکسبرداری هوایی از شهرستان انجام دادیم که انشاالله آن هم بزودی بارگذاری می‌کنیم و اطلاعات ما کاملا به روز می شود.

شهرداری میبد در سال ۹۸ با حضور مسئولین استانی و شهرستانی اولین پروانه‌ی تک برگ ضد جعل را در استان یزد رونمایی کرد و به بهره‌برداری رساند. دیگر دفترچه‌های سنتی سابق نیست، همه پروانه‌های ضد جعل هست، همه چیز مشخص و مدون هست و آمارگیری آن هم معین و مشخص هست.

متولی آسفالت شهرک ها چه کسی است و چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است؟

اکثر شهرک هایی که داخل شهر یا محدوده شهر هستند، خارج از محدوده و در حریم شکل گرفتند که باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده بود. اما علی رغم این مسئله شهرک امام علی، شهرک امام حسن علیه السلام و شهرک شهدا طبق قول‌هایی که داده بودیم و تعهداتی که کرده بودیم بیش از ۶۷۲ هزار و ۶۹۰ متر مربع آسفالت در آنجا صورت گرفته است.

این نکته را بگویم تا زمانی که این کارها انجام نمی‌شد خیلی از شهروندان انتظار نداشتن، اما وقتی این قطار در حقیقت بهسازی معابر و آسفالت کوچه‌ها و خیابان ها شروع شد، شهروندان یک سری توقعاتی برایشان ایجاد شد. برخی از متولیان ساخت و سازی در این شهرک‌ها از متقضایان تعهد گرفتند که زیرسازی معابر را آنها انجام می دهند و آسفالت بر عهده مالکان خواهد بود.

شورا مصوبه‌ای داشت که باید بهای خدمات گرفته شود. شهرداری هم تخفیف هایی قائل شد و به مرور معابر شهرک ها را آسفالت می کنیم. در حقیقت آن همشهریانی که در شهرک ها زندگی می کنند را جدا از خود نمی‌دانیم و اینها جزو محدوه شهری هستند.

بازارچه ای که پشت ایستگاه اتوبوس رانی واقع در بلوار بسیج است برای ارائه چه خدماتی واگذار شده است؟

آن مجموعه‌ی حدود بیست غرفه است که در حقیقت برای توسعه و رونق مشاغل خانگی به برخی از بانوان شاغل در این حوزه با اجاره بهای بسیار نازل واگذار شده است. اگر مشاهده شود که تخلفی در این حوزه صورت گرفته و می گیرید و متقاضیان به تعهدات خود عمل نمی کنند براساس مفاد قراردادی که وجود دارد قطعا ورود و برخورد می کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر