تاریخ : 12 اکتبر 2021 - 12:50 - شناسه خبر : 33854 اخبار استان، اسلایدشو

تغییرات مدیریتی استان از این هفته کلید می خورد

استاندار یزد با بیان این که تغییرات مدیریتی در استان از این هفته کلید می‌خورد، تصریح کرد: این تغییرات در بازه زمانی کوتاهی انجام می شود و افرادی که باید تثبیت شوند، ابقا خواهند شد و عزل و نصب ها نیز با سرعت انجام خواهد شد.

استاندار یزد با بیان این که تغییرات مدیریتی در استان از این هفته کلید می‌خورد، تصریح کرد: این تغییرات در بازه زمانی کوتاهی انجام می شود و افرادی که باید تثبیت شوند، ابقا خواهند شد و عزل و نصب ها نیز با سرعت انجام خواهد شد.

«مهران فاطمی» در نشست شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه استان ضمن اعلام این مطلب، گفت: برنامه‌ریزی و نحوه مدیریت استان به گونه‌ای خواهد بود که ائمه جمعه و در راس آن‌ها نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد محرم‌ترین، نزدیک‌ترین و تکیه‌گاه محکم مدیریت ارشد استان و به تبع آن در شهرستان‌ها، فرمانداران باشند.

وی افزود: همسویی با ائمه جمعه و توجه ویژه به نکات و نقطه نظرات آن ها به تمام فرمانداران، بخشداران و مدیران استانی و شهرستانی تاکید خواهد شد.

وی در ادامه خواستار جمع بندی نکات و تذکرات ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه توسط مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و ارسال مکتوب آن ها به استانداری شد و تصریح کرد: موارد مطرح شده شنبه هر هفته پیگیری و در صورت لزوم تذکرات لازم به دستگاه ها داده خواهد شد همچنین اگر اجرای پیشنهادات ممکن نبود، دلایل آن به ائمه جمعه گزارش خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه سرکشی از تمام شهرستان های استان در یکی دو ماه اول در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: هدف از انجام سفرهای شهرستانی که جز لاینفک آن دیدار با ائمه جمعه مراکز شهرستان است، حضور در متن مردم و احصای مسائل و مشکلات آن ها و بررسی روند اجرای پروژه ها است.

فاطمی از دو موضوع سلامت و معیشت مردم به عنوان اولویت های اول کشور یاد کرد و با بیان اینکه تمام توان خود را برای مدیریت این موضوع به کار خواهیم گرفت، اظهارداشت: همگام با این دو موضوع، مسئله فرهنگ برای ما اساسی و جدی است.

وی ائمه جمعه را محور توسعه، پیشرفت و رشد فرهنگی در شهرستان ها و به تبع آن استان دانست و خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی، عالی ترین سطح تصمیمگیری در حوزه فرهنگ است بنابراین قطعا باید دبیرخانه ی این شورا فعال شود تا با یک نظام و مدل موفق، فرهنگ غنی دارالعباده، فرهنگ دینی، مذهبی و ایرانی_اسلامی خود را منطبق بر ضوابط و در شان و تراز یزد پیگیری شود.

استاندار با بیان این که ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها بر عهده ائمه جمعه است، گفت: ائمه جمعه جلسات شورای فرهنگ عمومی را تقویت کنند ما نیز حمایت و پشتیبانی های لازم را خواهیم داشت تا مسئله فرهنگ و توجه به دین و ارزش‌های جامعه لابه‌لای مسائل سیاسی و عمرانی گم نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دغدغه‌های مطرح شده نسبت به آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد:  قطعا با سند تحولی که برای این حوزه نوشته خواهد شد و جزء برنامه چهارساله ما خواهد بود؛ تقویت بخش تربیتی در کنار بخش تعلیم به صورت جدی پیگیری می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان با بیان این که در عزل و نصب‌ها حتما از نظرات ائمه جمعه استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: انقلابی بودن، توان مدیریتی بالا و همراهی و همگامی با ائمه جمعه در جهت حل مسائل شهرستان‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که در عزل و نصب ها مد نظر قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر