تاریخ : 30 اکتبر 2021 - 19:50 - شناسه خبر : 33913 اخبار استان، اسلایدشو

بررسی ۲۱۰۹ پرونده مشاغل سخت و زیان در استان یزد/ سلامت و معیشت کارگران در گرو رعایت نکات ایمنی و فنی است

با تلاش همکاران در هفت ماه نخست سال جاری ۳۰ کمیته مشاغل سخت و زیان آور در استان تشکیل شده که ۲۱۰۹ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عماد تشکری در نشست با مدیریت روابط کار و بازرسان این حوزه مسائل پیرامون بازرسی کار، سخت و زیان آور، حوادث کار و … را مورد بررسی قرار داد.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کار جهادی بازرسان کار این استان افزود: با تلاش همکاران در هفت ماه نخست سال جاری ۳۰ کمیته مشاغل سخت و زیان آور در استان تشکیل شده که ۲۱۰۹ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بررسی این تعداد پرونده یک رکورد در استان محسوب می گردد ادامه داد: با تلاش های مستمر همکاران زمان رسیدگی پرونده های سخت و زیان آور به شدت کاهش یافته به طوری که زمان رسیدگی از ۹ ماه و بعضا یکسال به زیر سه ماه رسیده است که جا دارد از تلاش های همکاران تقدیر و تشکر کنم.
تشکری همچنین با تاکید بر اینکه در سال جاری ۵ جلسه تجدید نظر در مرکز استان تشکیل شده که به ۳۱۷ پرونده رسیدگی شده است خاطر نشان کرد: در حوزه بازرسی کار با توجه به اینکه استان یزد صنعتی است و واحدهای بزرگ و کوچک معدنی و صنعتی در آن زیاد است این اداره کل از کمبود نیرو و امکانات به خصوص در این حوزه در مضیقه است.
وی همچنین با بیان اینکه مسائلی چون حقوق و مزایای کارگران، رعایت مسائل ایمنی و حفاظت فنی از خطوط قرمز بازرسان باید باشد تصریح کرد: تعامل ما با کارفرمایانی که احتمالا این مسائل را رعایت نمی کنند باید در حد فرصت دادن برای برطرف کردن نواقص ایمنی باشد؛ چرا که سلامت و معیشت کارگران در گرو رعایت نکات ایمنی و فنی است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر