تاریخ : 11 نوامبر 2021 - 19:36 - شناسه خبر : 33921 اخبار استان، اسلایدشو

فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

رونق مراکز کافه کارآفرینی باعث انتقال تجربیات به فارغ التحصیلان دانشگاهی می شود

مراکز کافه کارآفرینی باعث انتقال تجربیات کارآفرینان موفق به فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و … در محیطی به دور از تشریفات رسمی و اداری می شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: در سومین روز هفته جهانی کارآفرینی با حضور محمدرضافلاحتی سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی یزد، دومین کافه کارآفرینی گردشگری استان مورد بهره برداری قرار گرفت.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه اخیراً یک آماری در کشور بیان شده که اگر بخواهیم شرایط حال حاضر کشور را به شرایط مطلوب و خوب سوق دهیم باید تعداد ۴۰۰ هزار کارآفرین را به ۲ میلیون نفر افزایش دهیم گفت: برای حرکت و تقویت حوزه کارآفرینی در کشور و استان یزد نیاز به زیرساخت هایی داریم که توسط دولت باید آماده شود.
وی با اشاره به اینکه کارآفرینان نباید در پیچ و خم های اداری گیر بیفتند تاکید کرد: قوانین و مقررات، گمرکات، بیمه، قوانین کار و هر آنچه که صاحبان ایده و خلاقیت با آن روبرو هستند باید تسهیل شود و با فراهم نمودن زیرساخت ها شرایط حضور علاقه مند برای رونق بخشی به این حوزه را مهیا سازیم.
فلاحتی با تاکید بر اینکه هدف از تاسیس و صدور مجوز مراکز مشاوره شغلی و کافه کارآفرینی تسهیل در امر کارآفرینی است تصریح کرد: این مراکز باعث انتقال تجربیات کارآفرینان موفق به فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و … در محیطی به دور از تشریفات رسمی و اداری می شوند و با تعاملات غیررسمی این انتقال تجربیات راحت تر صورت می گیرد. 
وی افزود: ما باید بسترهای لازم را برای انتقال تجربه کارآفرینان قدیمی به صاحبان ایده، خلاق و جسور در امر کارآفرینی آماده کنیم و همچنین فضایی را مهیا سازیم تا صاحبان طرح ها و ایده ها بتوانند به راحتی آنچه در فکر و اندیشه خود دارند به صنعتگران و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و پرورش آنها منتقل کنند.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن حمایت از علاقه مندان حوزه کارآفرینی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی در دولت مردمی این اداره کل تمامی شرایط را فراهم می کند که اوضاع کارآفرینی در استان رونق بگیرد چرا که استان یزد امروز باتوجه به آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار بیش از هر زمانی نیازمند توجه به این حوزه است.
وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از پیشران های حوزه اشتغال گردشگری است گفت: یکی از نقاط قوت استان گردشگری است. توسعه مشاغل خانگی، اقتصاد های دانش بنیان و گردشگری مسیرهایی هستند که اشتغال سبز و سالم را دنبال می کنند.
در این مراسم سیدمصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عزیزیان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و برخی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر