تاریخ : 21 نوامبر 2021 - 11:01 - شناسه خبر : 33980 اخبار استان، اسلایدشو

محمدرضا فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع کارگران:

نگاه به اصلاح قانون کار باید برای بهتر شدن و روان سازی جریان روابط کارگر و کارفرما باشد

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در جمع کارگران گفت: قانون کار، یک قانون حمایتی از کارگر است. هر قانونی هم وحی منزل نیست و دارای نواقصی است اما نگاه به اصلاح باید برای بهتر شدن و روان سازی جریان روابط کارگر و کارفرما باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در خانه کارگر استان در جمع تشکلات کارگری به مناسبت ۲۹ آبان روز تصویب قانون کار صحبت کرد.
وی با اشاره به اینکه قشر زحمتکش کارگر از ابتدای انقلاب دین خود را همه جوره ادا کرده است گفت: در ابتدای انقلاب کارگران با حضور در تظاهرات ها و اعتصابات باعث شدند نظام شاهنشاهی فلج شده و آرمان های انقلاب و امام محقق شود.
وی با بیان اینکه در دفاع مقدس کارگران با حضور در جبهه های حق علیه باطل و حتی با پشتیبانی هایی که از جبهه ها کردند در موفقیت نظام نقش اساسی ایفا کردند خاطرنشان کرد: اگر حضور و پشتیبانی کارگران و کارگاه های تولیدی در زمان جنگ اتفاق نمی افتد، چه بسا اهداف نظام محقق نمی شد.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعد از دوران دفاع مقدس و در ادوار مختلف کارگران پای ثابت آرمان های انقلاب و نظام بوده و تلاش کرده و مایه گذاشته اند و اینجاست که وظیفه مسئولین خیلی سنگین تر می شود.
فلاحتی با اشاره به اینکه امروز ۲۹ آبان روز تصویب قانون کار است تصریح کرد: قانون کار بعد از قانون اساسی یک قانون مادر هست و قانون اساسی دوم کشورها تلقی می شود. تفاوت قانون کار با قانون اساسی این است که در قانون اساسی کلیات مطرح شده است ولی در قانون کار به جزئیاتی مانند حقوق و مزایا و… توجه شده است.
وی با بیان اینکه در قانون کار حمایت از طرف ضعیف، فردی که کمتر قدرت دفاع از خود و حقوق اش را دارد دیده شده است افزود: برگزاری این اجتماعات و مراسم ها برای حمایت از اجرای صحیح و دقیق و استمرار قانون است.
فلاحتی خاطرنشان کرد: اجرای صحیح قانون در مراجع حل اختلاف و حضور نمایندگان کارگر که مسلط بر قانون کار باشد تا بتواند از حقوق کارگران دفاع کند از خواسته های کارگران هست. اینجاست که وظایف ما برای اجرای دقیق و صحیح قانون سنگین تر می شود.
این مقام مسئول استانی تاکید کرد: قانون کار، یک قانون حمایتی از کارگر است. هر قانونی هم وحی منزل نیست و دارای نواقصی است اما نگاه به اصلاح باید برای بهتر شدن و روان سازی جریان روابط کارگر و کارفرما باشد. اصلاح باید با همفکری و هم افزایی برای بهبود شرایط تولید و هدایت سرمایه به سمت اشتغال مولد باشد.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در پایان صحبت های خود گفت: برجسته ترین بخش قانون کار، حاوی اقتصاد مولد و اشتغال مولد است.کارگران در بخش تولید به این قسمت کمک می کنند. آنچه که وظیفه این اداره در حوزه اجرای قانون و دفاع از حقوق کارگران زحمتکش است ما دریغ نمی کنیم. آنچه از مکتب بنیانگذار انقلاب و رهبری عظیم الشأن یادگرفته ایم این است که قانون خط قرمز همه هست. در اجرای قانون آنچه به ما مربوط می شود به جد دنبال می کنیم.

نگاه به اصلاح قانون کار باید برای بهتر شدن و روان سازی جریان روابط کارگر و کارفرما باشد

ارسال نظر