تاریخ : 3 مارس 2022 - 12:10 - شناسه خبر : 34570 اخبار استان، اسلایدشو

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رخ داد:

درخشش یزدی ها در جشنواره ایده های اشتغال زا و کارآفرینی کشور/ راهیابی ایده بانوی ۱۸ ساله یزدی در جمع ۱۵ اثر برتر از بین ۵۴۰۰ ایده ارسالی

کسب دو مقام برتر ملی در نخستین جشنواره ایده های اشتغال‌زا و کارآفرینی کشور توسط یزدی ها رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: با حضور حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اختتامیه اولین جشنواره ایده‌های برتر اشتغال‌زا و کارآفرینی برگزار شد.
در این جشنواره از بین ۵ هزار و ۴۰۰ ایده ارسالی به دبیرخانه، پس از چندین دور داوری و غربال ایده‌ها، ۱۵ ایده به مرحله نهایی راه یافت.
ایده «خشک کردن محصولات کشاورزی در محیط خلاء با تکنولوژی نوین حفظ آب استحصال شده» که در کشاورزی کاربرد داشته و در مرحله تولید نیمه صنعتی است توسط محمدسعید جلادت دارای مدرک مهندسی مکانیک به مرحله نهایی راه یافته و در بین ۱۵ اثر برگزیده قرار گرفت.
همچنین ایده «استبرق جایگزینی مناسب برای پنبه در صنایع نساجی» که کاربرد آن در حوزه صنعت است نیز توسط مانا السادات مشتاقیون به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت و در جمع برترین ها قرار گرفت.
محمود کریمی بیرانوند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح و ایده فناورانه دختر خانم ۱۸ ساله یزدی توانسته از بین بیش از ۵ هزار ایده به مرحله نهایی راه یابد گفت: توسعه و ترویج فرهنگ ایده پردازی، کارآفرینی و اشتغالزایی، شناسایی ایده های برتر و تشکیل بانک اطلاعاتی از ایده های برتر و صاحبان ایده، فراهم نمودن زمینه حمایت از ایده های برتر اشتغالزا و عملیاتی نمودن آنها و کمک به اشتغال پایدار در کشور از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

ارسال نظر