تاریخ : 10 مارس 2022 - 7:23 - شناسه خبر : 34588 اخبار استان، اسلایدشو

ابراهیم زینل پور سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

خانه بهداشت کارگری شرکت الکترو کویر یزد و شرکت پامیدکو در جمع برترین های ملی

طبق اعلام حوزه امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانه بهداشت کارگری شرکت الکترو کویر یزد استان توانست به عنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی و شرکت پامیدکو اردکان نیز به عنوان کارفرمای سلامت محور کشوری انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: در مراسمی که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، شرکت الکترو کویر یزد به عنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی و شرکت احداث صنایع و معادن سرزمین پارس (پامیدکو) از شرکت های وابسته به شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو به عنوان کارفرمای سلامت محور برتر ملی معرفی شدند.
ابراهیم زینل پور سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه گفت: طبق اعلام حوزه امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانه بهداشت کارگری شرکت الکترو کویر یزد استان توانست به عنوان خانه بهداشت کارگری برتر ملی و شرکت پامیدکو اردکان نیز به عنوان کارفرمای سلامت محور کشوری انتخاب شدند.
وی با اشاره به این که ۱۹۸ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان یزد فعال است، خاطرنشان کرد: طرح خانه بهداشت کارگری با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به منظور ارتقاء سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت های بهداشتی، همکاری در شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه های بین ۵۰ تا ۴۹۹ نفر شاغل انجام می شود.
سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا نقش خانه بهداشت های کارگری در مهار و همچنین حفظ و صیانت از سلامت کارگران و سالم سازی محیط کار برای جهش تولید بسیار پررنگ تر از گذشته است.
وی ادامه داد: ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است، از این رو از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می شود.
این مسوول افزود: شورای هماهنگی خدمات بهداشتی بیمه شدگان استان شامل اداره‌ کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مرکز بهداشت و مدیریت درمان تامین اجتماعی به منظور قدردانی از زحمات مسئولان خانه های بهداشت کارگری نسبت به ارزیابی آنها اقدام کرد و پس از بررسی اقدامات انجام شده طبق چک لیست های ارسالی از سوی شورای هماهنگی مرکزی و نتایج بازدیدهای مشترک، سه خانه بهداشت کارگری برتر و یک کارفرمای سلامت محور برتر استانی انتخاب و به دبیرخانه مرکزی شورای هماهنگی کشور معرفی شدند که دو شرکت ذکر شده در بالا توانستند در جمع برترین های ملی قرار گیرند.

ارسال نظر