تاریخ : 27 مارس 2022 - 13:55 - شناسه خبر : 34630 اخبار شهرستان، اسلایدشو

علی رغم هجمه های سنگین پوپولیستی به صنعت در شهرستان میبد

آیت الله اعرافی: صنعت، رکن بسیار مهم رشد و ارتقاء شهر و منطقه است

رشد و توسعه اقتصادی واقعا بسیارمهم است. واقعا معتقدم جامعه ای که فقیر باشد دچار تمام آسیب ها می شود. صحبت هایی که در مورد محیط زیست می شود آب و محیط زیست را باید واقعا مهم بدانیم ولی آنطرفش را هم باید بدانیم اگر پول و گردش اقتصادی نباشد جامعه عقب می ماند.

علی رغم هجمه های سنگین پوپولیستی به صنعت در شهرستان میبد، آیت الله اعرافی ضمن تشکر از فعالین اقتصادی، صنعت را رکن بسیار مهم رشد و ارتقاء شهر و منطقه برشمرد و تاکید کرد: همین که ما بیکار نداریم بالاترین افتخار هست.

امام جمعه شهرستان میبد در نشستی با صنعتگران حامی طرح صیانت از خانواده از بانیان و اجراکنندگان این طرح قدردانی کردند.

محورهای سخنان ایشان اهمیت صنعت، خانواده، آسیب های اجتماعی و رویکردهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه قضا نسبت به آسیب ها بود.

آرامش خانه یعنی آرامش جامعه. این نگاه باید بین فعالین فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تثبیت شود. این سخنان امام جمعه شهرستان را باید بستر رویکرد فعالین این عرصه تلقی نمود چرا که فضای جامعه متاثر از فضای خانواده هست که به مثابه یک سلول در اجتماع فعالیت می کنند.

ایت الله  در ادامه به توان شهر اشاره کرد و گفت: ما باید باور کنیم می توانیم در شهر کارهای بزرگ و نمونه انجام دهیم. باید قواعد کلی کشور را رعایت کرد اما یک شهر می تواند به طور ویژه الگوهای نو و ویژه ایجاد کند با یک تحرک و امید بیشتر پیشگام بود و گام های جدیدی برداشت.

نقش اقتصاد در جامعه بخش دیگری از سخنان عضو فقهای شورای نگهبان را تشکیل می داد. آیت الله اعرافی گفت: رشد و توسعه اقتصادی واقعا بسیارمهم است. واقعا معتقدم جامعه ای که فقیر باشد دچار تمام آسیب ها می شود. صحبت هایی که در مورد محیط زیست می شود آب و محیط زیست را باید واقعا مهم بدانیم ولی آنطرفش را هم باید بدانیم اگر پول و گردش اقتصادی نباشد جامعه عقب می ماند. بی مایه فطیر هست. اگر درآمد در جامعه نباشد راه به جایی نمی برد.

ایشان در تکریم فعالیت اقتصادی این گونه گفت: به فعالین اقتصادی در شهر های مختلف بارها گفته ام همین که سرمایه گذاری می کنند و اشتغال ایجاد می کنند، تولید انجام می شود رونق می آید مردم به رفاه و آسایش می رسند همین کار خیر هست.

 امام جمعه شهرستان میبد در ادامه به معضل بیکاری در کشور اشاره نمود و اشتغالزایی خوب میبد را این گونه ستود: من در سه چهار سال به ۲۵ استان سفر کرده ام بسیاری از استان ها در موضوع بیکاری گرفتاری دارند. همین که ما بیکاری نداریم بالاترین افتخار هست.

رئیس سابق جامعه المصطفی رویکرد نوین خیرین خوش فکر شهرستان میبدبه مقوله خیری را ستود واین نگاه جدید را این گونه توضیح داد:حرکت کارهای خیری دو نوع هست یک سری سخت افزاری هست مدرسه ساختن و ساختمان ساختن که خیلی خوب هست از این بهتر اون خیرینی هستند که می آیند در کار های نرم افزاری ورود می کنند و می خواهد ناهنجاری اجتماعی، آسیب های اجتماعی، آسیب های خانوادگی را کاهش دهند. این خیلی ارزشمند هست و هنوز باب نشده است. این جلسه نشان می دهد یک عده آدم خوشفکر آمدند دستگاه قضا و تعدادی روحانی و دستگاه اداری را کمک کردند برای حل مشکلات نرم افزاری. این جلسه نشان می دهد که خیرین ما و برخی از اهالی صنعت در این زمینه فعال هستند.

 آیت الله اعرافی در ادامه به تجلیل از دستگاه قضا و سیاسی اداری پرداخت و گفت:رویکرد دستگاه قضا و سیاسی اداری شهرستان که سعی دارد با نگاه اجتماعی آسیب ها را معالجه کند این واقعا ستودنی و ارزشمند است.

در ادامه نشست تقدیر از صنعتگران حامی طرح صیانت، مدیر حوزه های علمیه کشور گریزی هم به وظایف حوزه و دانشگاه در جامعه زد و ضمن تجلیل از اقدامات حجه الاسلام آقایی و زارعشاهی تذکر خود را این گونه بیان نمود: دانشگاه و حوزه ارزششون وقتی هست که واقعامشکل مردم را حل کنند.آقای زارعشاهی و آقایی و هرکسی که بیاید مشکلات مردم را حل کند این واقعا دارد به وظایف اخوندی خودش عمل می کند.

وظیفه آخوندی فقط این نیست که نماز بخواند اما اینکه برود فن را و مهارت را یاد بگیرد و گره گشای کارمردم باشد این ارزشمند هست دانشگاهی هم همین طور هست.دانشگاه و حوزه ای ارزشمند هست که در خدمت جامعه باشد و مشکلات جامعه را حل کند.

آیت الله اعرافی در پایان با جمع بندی سخنان خود، انتظارات و چشم انداز مد نظر از جمع حاضر را این گونه بیان نمود: آقای فرماندار ما باید با عدد و رقم و شاخص  در پایان سال۱۴۰۱بگوییم شهر میبد طلاق،اختلافات خانوادگی و آسیب های اجتماعی،فقر و بدبختی کاهش یافت.

تسهیلات خوبی برای صنعت و خانواده دربودجه در نظر گرفته شده ما باید برای جذب این تسهیلات برنامه داشته باشیم اقای حسین بیکی آدم خوش فکر و علمی هست حتما با همکاری  ایشان وسایر دوستان ۱۰ شاخص در بیاورید که در سال ۱۴۰۱ به آن  دست رسی پیدا کنیم

برنامه ای را تهیه کنید  که بر اساس آن  10 آسیب را در سال ۱۴۰۱متوقف و یا کاهش دهیم بتوانیم در کشور سرآمد باشیم که بگوییم با همکاری صنعت ادارات تسهیلات و بانک ها مسئولین اداری و قضایی این ها محقق شد این خیلی ارزش دارد.همه صنایع بخش فرهنگی بانشاطی داشته باشند . امام جمعه شهرستان میبد در پاسخ به کسانی که غیر بومیان را مشکل میبد بر می شمارند گفت:غیر بومی اصلا مشکل نیست اون هم پاره ای از همین کشور هست.باید با همکاری هم به آنها کمک کنیم.تشکر و سپاسگزاری  از مدیریت شهرک صنعتی جهان آباد به خاطر همراهی، همدلی و هم افزایی در تمامی کارها پایان بخش سخنان آیت الله اعرافی در این نشست بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر