تاریخ : 7 می 2022 - 12:55 - شناسه خبر : 34860 اخبار استان، اسلایدشو

محمدرضا فلاحتی در مراسم افتتاح از نمایشگاه مشاغل خانگی شهرستان ابرکوه:

اولویت تسهیلات مشاغل خانگی با شهرستان های کمتر برخوردار است/ پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته

در سال گذشته قریب به ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: با حضور محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نمایشگاه مشاغل خانگی شهرستان ابرکوه افتتاح شد.
محمدرضا فلاحتی ضمن بازدید از این نمایشگاه در جمع بانوان شهرستان ابرکوه گفت: با توسعه مشاغل خانگی و فروش محصولاتی که از این طریق تولید می شود می توان برای خانوارها ایجاد شغل و درآمدزایی کرد.
وی یافتن بازار هدف را مهمترین مسئله مشاغل خانگی برشمرد و افزود: صدور مجوز مشاغل پشتیبان و ارائه تسهیلات به افرادی که بتوانند چندین نفر که در یک رسته مشغول به فعالیت هستند را پوشش داده و برای محصولات آنها بازار فروش فراهم کنند از اولویت های این اداره کل در حوزه اشتغال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی با اولویت شهرستان های کمتر برخوردار توزیع می شود گفت: توسعه مشاغل خانگی می توانند در معرفی تولیدات خانگی، صنایع دستی و گردشگری به خصوص در روستاها نقش مهمی را ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۹ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان و ۱۳۰۶ مجوز مستقل در استان یزد صادر شده است گفت: ۱۲۸۸ طرح در سال گذشته جهت اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده است که از این تعداد ۹۰۴ طرح تسهیلات دریافت کرده اند.
این مقام مسئول استانی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی برای ۱۱۶۶ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است تصریح کرد: در سال گذشته قریب به ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است و امیدواریم با توسعه مشاغل خانگی و استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در این حوزه، فرصت اشتغال را برای جامعه به خصوص بانوان ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر