تاریخ : 20 می 2022 - 10:58 - شناسه خبر : 34910 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

با همت شهرداری میبد روی داد:

گردهمایی بزرگ باستانی کاران در میدانگاه خورشید پارک غدیر میبد

گردهمایی بزرگ باستانی کاران میبد پنجشنبه شب به مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای (۱۷ شوال) و حضور ۱۵۰ نفر ورزشکار رشته ورزشی پهلوانی در پارک غدیر میبد برگزار گردید.

گردهمایی بزرگ باستانی کاران با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر میبد، مدیرکل اداره ورزش جوانان استان و رییس اداره ورزش جوانان شهرستان و استقبال زیاد مردم علاقمند به ورزش زورخانه ای برگزار شد.

گردهمایی بزرگ باستانی کاران میبد پنجشنبه شب به مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای (۱۷ شوال) و حضور ۱۵۰ نفر ورزشکار رشته ورزشی پهلوانی در پارک غدیر میبد برگزار گردید.

مجید بهارستانی شهردار میبد در این آیین با اشاره به وجود ۱۷ زورخانه در میبد ، اظهار کرد: این شهرستان در میان شهرهای استان و حتی کشور دارای بیشترین سرانه زورخانه است و به ازای هر ۶ هزار نفر یک زورخانه وجود دارد.

شهردار میبد تلاش ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش زورخانه ای و پهلوانی شهرستان برای توسعه این ورزش باستانی نوید داد که به پاس این تلاشها و نیز جایگاه ارزشمند ورزش پهلوانی و زورخانه ای یک خیابان شهر به نام پهلوانان نامگذاری می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز گفت: ورزش باستانی ورزشی متمایز از ورزشهای دیگر است و هر بخش آن دارای معنای خاص است و ورزشکار با توسل به نام ائمه به خصوص حضرت امیرالمومنین (ع) روح خودش را برای برداشتن موانع و مقابله با سختی ها صیقل می‌دهد.

علیرضا پورسلمان همچنین همکاری و حمایت های بهارستانی شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر میبد در اجرای برنامه های ورزشی و همچنین گردهمایی با شکوه باستانی کاران در میدانگاه خورشید پارک غدیر میبد را ستود و از پیگیریهای پیوسته آیت الله اعرافی امام جمعه میبد به منظور توسعه زیرساختهای ورزشی قدردانی کرد.

وی با توجه به علاقمندی بسیار زیاد مردم این خطه به ورزش باستانی اظهار امیدواری به تعالی ورزش زورخانه ای میبد و نیز برگزاری رویدادهای بزرگ ملی و بین المللی در این شهرستان کرد.

در این مراسم از مجید بهارستانی شهردار میبد با اهدای لوح سپاس از طرف هیات ورزش پهلوانی و زوخانه‌ای قدر دانی شد.

مربی گروه سرود سلام فرمانده نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر