تاریخ : 15 ژوئن 2022 - 8:03 - شناسه خبر : 34981 اخبار استان، اسلایدشو

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

۲ هزار میلیارد تومان سهم استان یزد از تسهیلات اشتغالزایی است

برای ایجاد اشتغال دستورالعمل های تسهیلات پایدار روستایی و عشایری از منابع بازپرداختی آماده شده است که بزودی ابلاغ می گردد. سود ۶ درصد، دوسال مشارکت، یک سال تنفس و بازپرداخت ۶ ساله از مزایای این تسهیلات است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: نشست محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیران و کارشناسان حوزه تعاون استان یزد برگزار شد.

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این نشست گفت: ۲هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری برای استان یزد از طریق تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ (کمیته، بهزیستی و بنیاد شهید)، مشاغل خانگی و تسهیلات پایدار روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جذب تسهیلات توسط شرکت های تعاونی در اولویت هست چرا که سود حاصل از اقداماتی که شکل می گیرد به بخش بیشتری از جامعه سرازیر می شود؛ بنابراین کارشناسان این حوزه شرکت هایی که ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در استان دارند را برای جذب تسهیلات معرفی نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه شرکت های تعاونی می توانند در قالب مشاغل خانگی پشتیبان مجوز دریافت و از تسهیلات آن استفاده نمایند تاکید کرد: در سال جاری سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی چند برابر نسبت به سال گذشته افزایش می یابد. شرکت های تعاونی می توانند با زیر پوشش قراردادن چندین مشاغل خانگی در زمینه بازاریابی، تامین مواد اولیه، فروش و… هم به تثبیت، رونق و پایداری مشاغل خانگی کمک کنند و هم فرصت اشتغال ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال دستورالعمل های تسهیلات پایدار روستایی و عشایری از منابع بازپرداختی آماده شده است که بزودی ابلاغ می گردد. سود ۶ درصد، دوسال مشارکت، یک سال تنفس و بازپرداخت ۶ ساله از مزایای این تسهیلات است.

محمدرضا فلاحتی از کارشناسان حوزه تعاون خواست ظرفیت های شهرستان ها را شناسایی و افرادی که توانایی رونق بخشیدن به اشتغال را دارند و از روحیه همکاری با دیگران نیز برخوردار هستند ترغیب به تشکیل تعاونی کنند و تعاونی هایی که راکد بوده و فعالیتی ندارند را راهنمایی کنند تا برای انحلال اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر