تاریخ : 21 جولای 2022 - 9:35 - شناسه خبر : 35106 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

همزمان با سفر هیئتی از کشورآفریقایی تانزانیا به میبد:

نشست بررسی زمینه های سرمایه گذاری صنعتگران میبدی در کشور تانزانیا

موقعیت مناسب جغرافیایی تانزانیا آن را به دروازه ای برای ورود سرمایه گذاران ایرانی به آفریقا تبدیل کرده است.

به گزارش صدای میبد: در نشست مشترکی که با حضور محمدرضا ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد میبد، حجت الاسلام تقوی نماینده جامعه المصطفی العالمیه، سجاد علی از سرمایه گذاران و تجار کشور تانزانیا و یعقوبی فعال فرهنگی و اقتصادی ایران در کشور تانزانیا،برگزار شد حوزه های مناسب سرمایه گذاری صنعتگران و فعالان اقتصادی ایران در کشور تانزانیا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در ابتدای این نشست که در دفتر مدیریت شهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد یعقوبی با بیان این که نزدیک به چهار دهه در تانزانیا سکونت دارد به معرفی کشور تانزانیا و پتانسیل های بالای این کشور در حوزه های مختلف جهت سرمایه گذاری پرداخت.
در ادامه حجت الاسلام تقوی نیز از علاقه مسلمانان این کشور به جمهوری اسلامی ایران و حضرت امام(ره) گفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد جمعیت تانزانیا مسلمان هستند از زمینه مناسب اجتماعی برای سرمایه گذاری ایرانیان در این کشور خبرداد.
نماینده جامعه المصطفی العالمیه درپایان به موقعیت مناسب جغرافیایی تانزانیا اشاره کرد و آن را دروازه ای برای ورود سرمایه گذاران ایرانی به آفریقا برشمرد.
مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد میبد نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، به توانایی و همت صنعتگران ایرانی در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی ما مورد تحریم های بی سابقه ای قرار گرفتیم تا آن جایی که حتی سیم خاردار نیز از ما دریغ داشتند اما این موضوع سبب شد تا ما با تکیه به وعده الهی و همت جوانان با استعداد جهت خودکفایی کشوردر تمامی زمینه ها وارد میدان شویم و اکنون که به گفته مقام معظم رهبری در یک جنگ تمام عیاراقتصادی قرار داریم طعم شکست را به دشمن بچشانیم.
ماندگاری برای نمونه به صنعت کاشی و سرامیک اشاره کرد و گفت:اولین کارخانه کاشی که در میبد احداث شد تمامی دستگاه های آن از کشور ایتالیا وارد شد ولی اکنون که سه دهه از آن زمان می گذرد بیش از ۹۰ درصد ماشین آلات و دستگاه های تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی جهان آباد میبد و به دست متخصصان جوان همین آب و خاک تولید می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر میبد به عنوان صادرکننده این تجهیزات نیز فعال هست به نحوی که محصولات ما از نظر کیفیت با کشورهای ایتالیا و آلمان و از نظر قیمت با کشور چین رقابت می کنند.
مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد میبد در پایان این نشست ازاعلام آمادگی تعدادی‌ از صنعتگران و فعالان اقتصادی شهرستان میبد جهت همراهی وزیرامورخارجه در سفر ماه آینده به کشور تانزانیا خبرداد.
گفتنی است در پایان این نشست، حاضران از تعدادی از واحد های صنعتی شهرک صنعتی بازدید نمودند.

ارسال نظر