تاریخ : 30 آگوست 2022 - 12:15 - شناسه خبر : 35318 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

با حضور محمدرضا فلاحتی روی داد:

افتتاح دو شرکت تعاونی با اشتغال ۲۱ نفر در شهرستان میبد

محمدتقی شفیع پور مهرجردی

در اولین روز از هفته تعاون دو شرکت تعاونی با اشتغال زایی برای ۲۱ نفر و سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال در میبد افتتاح شد.

به گزارش صدای میبد: محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سفر یک روزه خود به شهرستان میبد از دو شرکت تعاونی بازدید و همچنین دو شرکت تعاونی نیز در اولین روز از هفته تعاون مورد بهره برداری قرار گرفت.
فلاحتی در شرکت قند و شرکت در نشست با فرماندار شهرستان میبد گفت: نمونه بارز تقسیم سود در شرکت های تعاونی سهامی عدالت است که اکثر مردم عضو آن شرکت ها هستند.
وی با بیان اینکه در شهرستان ها به خصوص شهرستان میبد، ظرفیت تشکیل شرکت های تعاونی تامین نیاز وجود دارد افزود: شرکت های تعاونی توسعه عمران در اکثر شهرستان های استان تشکیل شده و تلاش داریم تا با تشکیل در تمامی شهرستانها، مردم بتوانند از ظرفیت های این شرکت تعاونی استفاده کنند.
فلاحتی عنوان کرد: بسیاری از کارهای عمرانی که در شهرستان ها صورت می گیرد می تواند با ترک تشریفات به این شرکت ها که نیم درصد مردم باید عضو آن باشند واگذار شود تا علاوه بر اینکه کارهای عمرانی صورت می گیرد نفع آن نیز به مردم شهرستان برسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با حضور در فروشگاه شرکت تعاونی مصرف شکرناب کارکنان و سهامداران شرکت قند میبد آن را مورد بهره برداری قرار داد.
این شرکت تعاونی با ۲۰۰ نفر عضو تشکیل شده و سرمایه اولیه آن ۲ میلیارد ریال بوده که اکنون به بیش از ۱۰ میلیارد ریال رسیده است و زمینه اشتغال برای ۶ نفر را فراهم نموده است.
محمدرضا فلاحتی با فرماندار میبد در ادامه با حضور در شرکت تعاونی تولیدی پرمون شهر خورشید میبد این شرکت را نیز افتتاح کردند.
شرکت تعاونی فوق با تعداد ۱۱ نفر از معلولین شهرستان و افراد تحت پوشش بهزیستی تشکیل شده است که سرمایه اولیه آن ۷۱۵ هزار ریال بوده و در حال حاضر به بیش از ۲۰ میلیارد ریال رسیده است و زمینه اشتغال ۱۵ نفر از معلولان شهرستان را فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر