تاریخ : 30 آوریل 2015 - 11:12 - شناسه خبر : 365 با دیگر رسانه ها

مشروح سخنان فرماندار میبد در مراسم تودیع دکتر نبی:

وظیفه ما خدمت به مردم است/ بحث های حاشیه ای بچه بازی است

فرماندار میبد در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان شبکه بهداشت و درمان میبد، اشاره ای نیز به حواشی و اتفاقات ماه های اخیر در این شبکه بهداشت داشت. به گزارش نارین نیوز مشروح صحبت های حسین فلاح به شرح زیر است. عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه عزیزان و سروران که از حوزه […]

فرماندار میبد در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان شبکه بهداشت و درمان میبد، اشاره ای نیز به حواشی و اتفاقات ماه های اخیر در این شبکه بهداشت داشت.

به گزارش نارین نیوز مشروح صحبت های حسین فلاح به شرح زیر است.


عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه عزیزان و سروران که از حوزه بهداشت و درمان در این جلسه تشریف آورده اند خیر مقدم می‌گوئیم بویژه خدمت دکتر لطفی، دکتر مصدق، دکتر وفایی نسب، دکتر زارع و سایر عزیزان که لطف کرده اند از دانشگاه علوم پزشکی یزد تشریف آورده اند و با قدوم خودشان هم شهر ما را مزین می‌کنند و هم محفل ما.
به هر حال مقوله سلامت یک موضوع مهمی‌است که همه عزیزان می‌دانند که یک لحظه غافل شدن از آن، یکسری مسائل و مشکلات برای مجموعه یک شهر بوجود می‌آور و فعالیت شما فعالیت بسیار ارزشمندی است که یک لحظه غافل شدن از این موضوعات، ممکن است بحرانی را برای شهر، استان یا کشور ایجاد کند.
خسته نباشید می‌گویم خدمت همه عزیزان و سروران گرامی‌که در حوزه بهداشت و درمان زحمات زیادی می‌کشید. از پرستاران عزیز از کادر مدیریتی شبکه بهداشت و درمان و پزشکان عزیز و حتی کسانی که شاید به نظر ما شغل پائین دارند ولی کار آنها ارزشمند است. ما دولتی‌ها باید بصورت ویژه به این بخش، توجه کنیم.
خوشبختانه یکی از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید هم این بوده که به مقوله بهداشت و درمان ، اهمیت داده بشود.
از سروران عزیز که از دانشگاه عنایت ویژه دارند از شخص دکتر میر جلیلی و معاونین محترمشان که توجه داشتند کمک کرده اند، همکاری کرده اند و در جلساتی هم که شهرستان میبد تشکیل شد تصمیمات خوبی گرفتند و نتایج خوبی هم در بر داشت تشکر می‌کنم.
از طرفی دیگر هم ما یک مزیت و برتری داریم اینکه خوشبختانه خیرینی هستند که در بخش بهداشت و درمان واقعاً کمک می‌کنند. ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم دوستانی هم که در یزد هستند باید عنایت بیشتری داشته باشند که تا حالا هم داشته اند مطمئن باشند که اگر یک کمکی بصورت متمرکز از استان یا کشور بشود قطعا ما در شهرستان می‌توانیم از آن برند و ویژگی که خیرین ما دارند بصورت ویژه تری استفاده کنیم و در بخش بهداشت و درمان، بهره کافی از عنایت خیرین ببریم این را گفتم که انشاءاله بتوانیم با کمکی که استان خواهد کرد و تلاشی که ما خواهیم کرد خدمات بهتری ارائه دهیم.

معارفه نبی

در بحث تجهیزات و سخت افزاری خوشبختانه بعد از مرکز استان ویژگی خاص داریم برایند و نتایج نشان دهنده این است که به نسبت شهرهای دیگر، خدمات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان در سطح استان داریم و این چیزی نیست جز تلاش همکاران عزیز شما در بخش بهداشت و درمان امیدواریم در بحث نرم افزاری هم یک مقدار ایثارگونه تر عمل کنیم.
بجای اینکه درگیر یک سری بحث‌ها و مسائل جزئی بشویم، مسائلی که واقعا که نه دین ما به آن تأکید دارد و نه مرام ما ایرانی است ولی متأسفانه یک عده ای پیدا می‌شوند که می‌خواهند از این فرصت‌ها استفاده کنند که با شخصیت یکسری افراد برخورد بشود و شخصیت افراد را زیر سؤال ببرند از شما بعنوان مدیران سطح بهداشت و درمان خواهش می‌کنم این را کم کنید.

واقعاً بگونه ای کار بکنیم که این بحث‌ها به حداقل برسد. وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است. ببینیم پدران، مادران، گذشتگان، دولت مردانمان و مسئولینی که در رده بالای دانشگاه هستند چطور رفتار می‌کنند. ما اینها را ملاک کار خود قرار بدهیم. ببینیم مدیرانی که بصورت محوری در حوزه بهداشت و درمان هستند چگونه رفتار می‌کنند.

بحث‌های حاشیه ای که حَسَن چه چیز گفته و عکس العمل حُسین چگونه بوده یک بچه بازی است و باید بگذاریم کنار.
کلاً مسئولیت سنگین است به هر حال آقای دکتر نبی، دکتر سهیلی یا دکتر آقایی کار خودشان در بیمارستان انجام بدهند به مراتب راحت ترند و استرس کمتری دارند.
به هر حال آقای دکتر نبی در دو سه تا محور در بحث خیرین در فصل درمان خوب بوده در بحث بهداشت هم خوشبختانه با آمدن آقای دکتر، نگاهها عوض شد چند پروژه خیرین کمک کردند و دو سه پروژه شکل گرفت. جا دارد از تلاش‌های ایشان تشکر کنم. خواهشی که دارم اینکه بگذارید دکتر سهیلی هم که ذکر خیرشان داشته ایم این روحیه را داشته باشد و وسط کارپشیمان نشود
من بعنوان فرماندار این را بعنوان آسیب شبکه بهداشت و درمان می‌گویم ابایی هم ندارم کاری بکنید که او هم بعد از یکی دو سال، پشیمان نشود. یک مقدار باید همدیگر را تحمل کنیم من اگر بعنوان فرماندار بخواهم به همه چیز حساس باشم باید دو روز که شد جا گذارم و بروم. وارد حاشیه‌ها و این بحث‌ها نشویم. کمک کنیم همراهی کنیم و تلاش کنیم. خوشبختانه خیرین چیزی برای ما کم نگذاشته اند همکاری کرده اند کمک کرده اند. یکی از افتخارات ما این است که در این زمینه‌ها در سطح استان، پیشتازیم
یک سری بحث‌های حاشیه ای که پیش بیاید و خیّر احساس کند فرماندار یک چیزی می‌گوید و بخشدار هم چیزی دیگر، معمولاً پشیمان می‌شود با حرفهایی که خودمان یواش یواش می‌زنیم این مسائل پیش می‌آید
من خواهش می‌کنم مسئولین عزیز بیائیم خداوکیلی مبنایی بگذاریم بخاطر یک سری بحث‌های سلیقه ای، سرنوشت بهداشت و درمان شهر، استان و کشور را زیر سؤال نبریم.
از همه عزیزانی که در این مدت کمک کردند ممنون و سپاسگزارم. یکسری بحث‌هایی هم که در مدیریت‌ها پیش می‌آید و احیاناً بخاطر مسائل خیلی جزئی بوده که امیدواریم با مدیریتی که آقای دکتر سهیلی دارند و همکاری که خواهید داشت اتفاقات خوبی در این بخش و فصل بهداشت و درمان شهرستان بیفتد. بالاخره از سال ۷۶ که من به نوعی مسئولیتی در این شهر داشته ام تا حالا این بحث‌ها را دارم می‌بینم خواهشاً یک جوری کوتاهش کنید.

خودتان بنشینید آسیب شناسی کنید و آسیب‌ها را مشخص کنید . کسی که بعنوان پرستار یا پزشک یا … و بعنوان خدوم مردم هست و یک روزی را به نام او نامگذاری می‌کنند نمادی از خودگذشتگی است یک وقت اجر خودتان را بخاطر مسائل جزئی ضایع نکنید.
ما هم قطعا از تجربیاتی که آقای دکتر نبی دارند استفاده خواهیم برد و خواهشی که داریم به همان نیت خیرخواهانه که در جذب خیرین داشته اند در کنار آقای دکتر سهیلی باشند و ایشان را همراهی کنند. اگر فردی باشیم که هدفمان خدمت باشد خیلی وقت‌ها اگر مسئولیتی نداشته باشیم بهتر می‌توانیم خدمت کنیم.
اگر بتوانیم بگونه ای برنامه ریزی و مدیریت کنیم که بحث‌های درمانی یا بهداشتی، از جمله طغیان‌هایی که شکل می‌گیرد که خوشبختانه ما تا کنون در این زمینه مشکلی نداشته ایم با دلسوزی، تعامل، همراهی و همکاری به حداقل برسانیم مطمئن باشید در آن دنیا هم همه سرافراز و مشمول فیض و ثواب خواهیم بود.

ارسال نظر