تاریخ : 22 آگوست 2015 - 14:08 - شناسه خبر : 4032 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

بخشدار و دهیاران آیسک از میبد بازدید کردند

خشدار و دهیاران آیسک با همراهی بخشدار مرکزی میبد و بخشدار بفروئیه و رئیس شرکت تعاونی دهیاری ها از روستاهای مزرعه کلانتر، مزرعه بیده، شرکت شن و ماسه و خانه گلشن میبد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان میبد: بخشدار و دهیاران آیسک با همراهی بخشدار مرکزی میبد و بخشدار بفروئیه و رئیس شرکت تعاونی دهیاری ها از روستاهای مزرعه کلانتر، مزرعه بیده، شرکت شن و ماسه و خانه گلشن میبد بازدید کردند.

سعید برقی، بخشدار آیسک از توابع شهرستان سرایان در ابتدا با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) از مهمان نوازی قاسمی بخشدار مرکزی، اسماعیلی بخشدار بفروئیه و حسینی مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری ها تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در سالی بنام «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» به سر می بریم، افزود: من احساس می کنم یکی از مصادیق هم دلی و هم زبانی تعاملی و هم اندیشی است که در این دیدار ایجاد شده است. ما قادر هستیم از تجربیات همکاران مان در یکی از استان های موفق کشور در بخش های مختلف در زمینه های گوناگون استفاده کنیم.

بخشدار آیسک خاطرنشان ساخت: بخش آیسک حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد. درآمد مردم، اشتغال مردم بر پایه کشاورزی است. یعنی ۸۶ درصد مردم منبع درآمد و اشتغالشان وابسته صرف به کشاورزی است.

وی ادامه داد: منطقه ما در بحث صنعت بسیار محروم است. کشاورزی هم با توجه به غول ویرانگر خشکسالی ۱۵ الی ۱۶ سال گذشته و تقلیل آب به یک سوم واقعا مردم را در تنگنا قرار داده است.

بخشدار آیسک با اشاره به اینکه مردم ما تجربه و ذهنیت خوبی از بحث شرکت های تعاونی ندارند اضافه کرد: مردم هر جایی که سهام خریدند علاوه بر اینکه سود افزوده ای نداشتند در بعضی از حالات من متاسفانه باید عرض کنم که اصل سرمایه شان هم از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۷۱ سرپرست خانوار در طرح روستای هدف گردشگری شرکت کرده اند تصریح کرد: در ۶ نقطه شهر آیسک روستاهای هدف گردشگری ما شامل مصعبی و کریمو، بغداده، دو حصاران و چرمه است. علیرغم ذهنیت منفی که در اذهان اهالی است بیش از یک سوم مردم از این طرح استقبال کردند.

بخشدار آیسک هدف از حضور خود و همکارانش در میبد را این طور بیان کرد: مردم ما گام اول را برداشتند. لکن ما مانده ایم در گام های بعدی که چه طرحی، صنعتی، کارگاهی، اشتغالی ایجاد کنیم که منجر به تکرار مکررات منفی های قبلی نشود.

گفتنی است بخشدار آیسک و دهیاران آن منطقه با همراهی آذرنوش و محمدیان در اداره کل امور روستایی استانداری یزد از شرکت تعاونی دهیاری های و پروژه های آن دیدن کردند.

DSC_0004 DSC_0064 DSC_0083 DSC_0087 DSC_0096 DSC_0105 DSC_0138 DSC_0151 DSC_0158 DSC_0166

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر