تاریخ : 29 آگوست 2015 - 13:01 - شناسه خبر : 4146 اخبار استان

گردشگر آمریکایی در یزد اعلام کرد:

مردم ایران مهربان و دوست داشتنی هستند

پدر علم کارآفرینی مدرن که به عنوان یک گردشگر به یزد سفر کرده است، گفت: مردم ایران، مردمانی مهربان و دوست داشتنی هستند.

پروفسور پاول رینولدز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در هتل سنتی فهادان یزد اظهار کرد: برخورد مردم ایران با گردشگران خارجی بسیار خوب است و آنها دوست دارند با ما ارتباط برقرار کنند.
این گردشگر آمریکایی با بیان اینکه آمریکا فقط ۴۰۰ سال قدمت دارد افزود: قدمت ساختمانهای بافت تاریخی یزد دو برابر آمریکا است.
وی با بیان اینکه یزد از صنایع دستی، جاذبه های تاریخی و معماری زیبای برخوردار است، خاطر نشان کرد: احساس می کنم ایران خانه من است.
وی ادامه داد: از کشورهای مختلفی بازدید کردم اما ایران متفاوت است؛ زمانی که تهران و صنعت آن را مشاهده کردم متعجب شدم. برخی صنایع ایران از کشور صنعتی مکزیک هم بهتر است.
رییس مرکز مطالعات و تحقیقات کارآفرینی در کالج بابسون ایالت ماساچوست آمریکا با بیان اینکه برای نخستین بار به ایران سفر کرده است، اظهار کرد: تا کنون از شهرهای تهران و یزد بازدید کرده ام.
این گردشگر افزود: بیشتر آمریکاییها شناختی از ایران نداشته و از کویری و فرهنگ ایران هیچ گونه اطلاعاتی ندارند.
پروفسور رینولدز که توسط محمدحسین محتاج الله عضو هیات مدیره کانونهای عالی کار آفرینی کشور به استان یزد دعوت شده، در سفره یک روزه خود به استان از بافت تاریخی، مسجد جامع، موزه آب و هتلهای سنتی استان یزد بازدید کرد.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
استان یزد ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
اکنون استانهای فارس، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر