تاریخ : 6 سپتامبر 2015 - 19:10 - شناسه خبر : 4314 اخبار استان

روزهای خوش گردشگری در یزد:

آغاز دوباره سفر ریلی گردشگران اروپایی به یزد

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد : در ادامه طرح گردشگری قطار لوکس عقاب طلایی دانوب، گردشگران اروپایی نیمه دوم شهریور به این استان می آیند.

سید مصطفی فاطمی گفت : این گردشگران ۶۰ نفره از ملیت های مختلف هستند که در قالب تور از مجارستان وارد استان یزد می شوند.
وی افزود : طبق برنامه قطار عقاب طلایی دانوب قرار است از طریق مرز رازی وارد تبریز شده و پس از بازدید از تبریز، مستقیما راهی شهر یزد شود.
معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به تجربه موفق سال گذشته طرح گردشگری قطاری اروپایی خاطرنشان کرد : در این مدت در کنار سایر قطارهای گردشگری، قطار عقاب طلایی دانوب دست کم چهار مرتبه به یزد سفر داشته است .
وی اظهار کرد : تا پایان سال تقاضا برای اجرای چهار تور گردشگری دیگر با قطاب عقاب طلایی برای دیدن از ایران ثبت شده و مجری این تور متعهد شده تمامی برنامه ها براساس زمان بندی اجرا شود.
فاطمی یادآور شد : مسافران این قطار در یزد به عنوان دومین شهر مورد بازدید خود، از برج سکوت (دخمه زرتشتیان)، آتشکده، مسجد جامع، محله فهادان ، موزه آب یزد و بافت تاریخی یزد بازدید خواهند کرد.
قطاری که قرار است گردشگران را به ایران بیاورد قطار عقاب طلایی دانوب نام دارد و دارای ۱۳واگن لوکس و مجلل با روکش های چوبی و به سبک قطارهای دهه ۵۰ میلادی طراحی شده است.
این قطارها دارای دو نوع اتاق چهار و پنج ستاره بوده و به همین دلیل قیمت سفر با این تورها به ایران برای هر گردشگر بین ۹تا ۱۵هزار دلار آمریکا است.
سفر قبلی این قطار اوایل خردادماه سالجاری بود که به یزد آمد ضمن آنکه این ششمین قطاری لوکسی است که در سال جاری، گردشگران اروپایی و امریکایی را به یزد می‎‎آورد.
سال گذشته دو قطار گردشگری اروپایی وارد ایران شدند که استان یزد از مقاصد اصلی مسافران این قطار (عقاب طلایی) بود .
نخستین قطار گردشگری اروپایی مهرماه سال گذشته با استقبال گروه موسیقی محلی شهرستان خاتم وارد شهر یزد شدند.
هم اکنون استانهای فارس ، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
استان یزد ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
ایرنا

ارسال نظر