تاریخ : 8 سپتامبر 2015 - 20:42 - شناسه خبر : 4353 اخبار شهرستان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد خبر داد:

برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع” انتظارات والدین و فرزندان از یکدیگر”

امروزه فاصله گرفتن بسیار زیاد دنیای فرزندان با دنیای والدین که به اختلاف نسل تعبیر می شود، به گسست نسل ها انجامیده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میبد از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع ” انتظارات والدین و فرزندان از یکدیگر”، درمحل کانون فرهنگی- تربیتی آیت الله اعرافی شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد،” حسین زین الدینی” ضمن اعلام این خبر، گفت: کرسی های آزادندیشی یکی از نیازهای امروز جامعه است و با تاکید مقام معظم رهبری، نمود فکری و عملی پیدا کرده و مجالی است برای ارائه نظرات مخالف و متفاوت با نظرات شایع و رایج که با حضور نخبگان و کارشناسان رشته های مختلف برگزار می شود.

وی افزود: در نشستی با موضوع” انتظارات والدین و فرزندان از یکدیگر” که با حضور مادران و دختران تحت حمایت این نهاد و حضور یکی از کارشناسان مشاوره شهرستان برگزار گردید، مادران و دختران مددجو در فضایی آزاد و صمیمی به طرح دیدگاهها و نظرات خود در خصوص موضوع پرداخته و انتظارت و توقعات خود را به صورت متقابل بیان نمودند.

عدم ابراز محبت والدین به فرزندان، مقایسه نابجای فرزندان با دیگر افراد فامیل، کنترل شدید والدین و تفاوت قائل شدن بین فرزندان پسر و دختر، از جمله مسائلی بود که توسط فرزندان مددجو مطرح و بی احترامی و قدر نشناسی فرزندان نسبت به والدین، توقعات زیاد و نداشتن درک صحیح از شرایط زندگی، از جملات موضوعاتی بود که توسط مادران مددجو در این نشست عنوان وبه بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در ادامه این نشست و گفتمان،” اعظم دهقانی” کارشناس مشاوره شهرستان گفت: امروزه فاصله گرفتن بسیار زیاد دنیای فرزندان با دنیای والدین که به اختلاف نسل تعبیر می شود، به گسست نسل ها انجامیده است.

وی افزود، اغلب والدین، از اینکه کمتر می توانند بر فرزندانشان تاثیر مطلوب بگذارند و فرزندانشان به حرفهای آنها گوش نمی دهند و ارزش های خانوادگی را که برای والدین اهمیت دارد، رعایت نمی کنند، گله مندند و می پرسند چه کار کنیم؟ در مقابل بسیاری از فرزندان، بویژه نوجوانان نیز گله دارند که چرا والدین به حرفهای آنها گوش نمی دهند، آنها را درک نمی کنند، در ارتباط باآنها بیشتر دستور میدهند و نصحیت می کنند.

“دهقانی” ادامه داد: در پاسخ به این دو گروه باید گفت: دلایل عدم ارتباط خوب و وجود تعارض و بحران، نداشتن« باورها و مهارتهای ارتباطی» مناسب است. عرصه تربیت، عرصه باورها و مهارتها است؛ از اینرو چون آدمها محصول عادتها هستند، معمولا در تعاملات و ارتباطات فی ما بین، دچار مشکل می شوند، به همین دلیل بهتر است با کشف راههای جدید ارتباطی، عادتها و باورهای صحیح و مهارتهای ارتباطی را جایگزین آن نمود.

این کارشناس مشاوره، با بیان اینکه همسویی و هم عقیده بودن والدین، در انتخاب الگوی تربیتی و پرورشی مناسب فرزندان، تعارض در انتخاب رفتار فرزندان را به حداقل میرساند، گفت: خانواده هایی هستند که زن و شوهر از فقدان این همسویی و هم عقیده بودن رنج می برند، و چون در ابتدایی ترین و مهمترین مرحله امر تربیت، یعنی انتخاب الگو و مدل تربیتی، با یکدیگر مشکل دارند، در تمام مراحل و سطوح تربیت، گرفتار تعارضات شدید تربیتی هستند.

وی افزود: این گونه خانواده ها حتی مشاوره هایی هم که در جلسات متعدد می گیرند، کارساز نیست، چون زن و شوهر نه تنها با هم در یک روش تربیتی متفق و همراه نشده اند، بلکه اختلاف در شیوه های تربیتی، مدام سازه های خودشان را در پیش چشم بچه ها خراب می کنند و این مساله، تعارضات روحی فرزندان را تشدید می کند.

گفتنی است؛ این نشست با حضور بیش از ۵۰ نفر از مادران و دختران مددجوی تحت حمایت این نهاد در محل کانون فرهنگی- تربیتی آیت الله اعرافی شهرستان برگزار گردید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر