تاریخ : 10 سپتامبر 2015 - 17:00 - شناسه خبر : 4373 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

امامزاده ميرشمس الحق بعنوان مجموعه فرهنگي مذهبي نمونه معرفي شد

در نشستي در بيت آيت الله اعرافي ، امامزاده ميرشمس الحق بعنوان مجموعه فرهنگي مذهبي نمونه و موفق معرفي و از زحمات هيئت امناء ، امام جماعت ، روحانيون و ادارات فعال در اين حوزه قدرداني شد .

به گزارش صدای میبد به نقل از میبد آدینه ، امام جمعه ميبد در اين نشست گفت : امامزاده ميرشمس الحق به دليل قرار گرفتن در مسير توسعه شهرستان و فعاليت افراد خوش فكر به يكي از قطب هاي فرهنگي شهر تبديل شده است .

آیت الله اعرافي با تاكيد بر اداره امامزاده از سوي مردم و موقوفات گفت : مسئولين هم بايد براي تحقق اهداف فرهنگي اين امامزاده از هيئت امنا حمايت و پشتيباني كنند .

Picture-042

وي تصريح كرد : اداره اوقاف و امور خيريه بايد طرح جامع امامزاده ميرشمس الحق را در زمينه توسعه و آزادسازي ، پارك و ايجاد فضاي سبز و پاركينگ نهايي كند .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به قرار گرفتن شهيد گمنام در جوار اين امام زاده گفت : بنياد شهيد و امور ايثارگران و ميراث فرهنگي بايد اين امام زاده را در ايام و مناسبت هاي مختلف در طرح گردشگري خاص قرار دهند.

امام جمعه ميبد با بيان اينكه با توسعه فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي امامزاده ميرشمس الحق هزينه ها هم بالا مي رود افزود : هيئت امنا بايد تلاش كنند منابع و درآمد مستمر و پايداري را براي تامين هزينه ها برنامه ريزي كنند.

آیت الله اعرافي از همكاري اداره برق در تامين روشنايي امامزاده قدرداني كرد و بر تامين امنيت در امامزاده از سوي نيروي انتظامي و آتش نشاني در هنگام برگزاري مراسم ها تاكيد كرد .

وي آبرساني به ميرالشمس را هم ضروري دانست و گفت : هيئت امنا بايد درخواست خود را به فرمانداري ارائه دهند تا اقدامات لازم از سوي اداره آب و فاضلاب در ميان مدت و بلند مدت انجام شود .

آیت الله اعرافي تنوع كار فرهنگي و حضور نسل نوجوان و جوان و خانواده را از ويژگي هاي فعاليت هاي فرهنگي امامزاده ميرشمس الحق بيان كرد.

وي با تاكيد بر الگوسازي در ديگر امامزاده ها و مساجد شهرستان گفت : اداره اوقاف و امور خيريه بايد برنامه هاي جامع اي را براي فعاليت هاي فرهنگي مساجد و امامزاده ها انجام دهند .

اخبار مرتبط

ارسال نظر