تاریخ : 10 سپتامبر 2015 - 19:30 - شناسه خبر : 4388 اخبار شهرستان

معاون فرماندارمیبد:

برای کاهش بیماری دیابت نیازمند راه‌اندازی مرکز تحقیقات و آموزش دیابت هستیم

معاون فرماندارمیبد در جلسه کمیته بیماری‌های خاص این شهرستان مقوله بهداشت و سلامت را مهم‌ترین مسئله جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سید محسن فلاح بابیان اینکه مرکز بهداشت و درمان باید همواره خانواده‌ها را نسبت به خطرات بیماری‌ها ازجمله دیابت آگاه کند گفت: با آگاهی بخشی و آموزش می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در شهرستان مدیریت کرد.

وی بابیان تعداد ۲۳ مسجد در شهرستان میبد به کانون آموزش بیماری‌های دیابت تبدیل‌شده است گفت: برای کاهش آمار بیماری دیابت در شهرستان نیازمند راه‌اندازی مرکز تحقیقات و آموزش دیابت هستیم.

فلاح برگزاری همایش‌های دیابت، مشاوره و بهره‌گیری از شخصیت‌های علمی را در تبین خطرات بیماری دیابت مهم دانست و افزود: آزمایش‌های ژنتیکی هموفیلی در شهرستان راه‌اندازی شده است و آزمایش‌های تالاسمی هم تا دو هفته آینده در مرکز تحقیقات ژنتیک میبد راه‌اندازی می‌شود.

معاون فرماندارمیبد با اشاره به آمار بیماری‌های دیابتی و کلیوی در شهرستان میبد گفت: با توجه به اینکه هزینه بیماری‌های دیالیزی بسیار بالاست با تغییر سبک زندگی، تغذیه مناسب و ورزش می‌توان آمار بیماری‌های خاص در شهرستان را کاهش داد.

وی ایجاد پارک‌های محلی برای ورزش، ثبت بیماران خاص و مشاوره در مراکز عمومی را از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های خاص برشمرد.

فلاح در ادامه بر ارائه گزارش جامع از وضعیت بیماران خاص در شهرستان و بازدید از بخش‌های دیالیز بیمارستان تأکید کرد.

معاون فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ بیمار تخت گرا در شهرستان میبد تحت درمان می‌باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر