تاریخ : 1 اکتبر 2015 - 10:29 - شناسه خبر : 4770 اخبار استان

امام جمعه یزد:

دو سال در زندان عربستان زندانی بودم/سعودی‌ها به دنبال تسویه حساب بودند دو سال در زندان عربستان زندانی بودم/سعودی‌ها به دنبال تسویه حساب بودند

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه آل‌سعود به بلای جان مسلمانان جهان تبدیل شده، گفت: فاجعه عظیم منا نیازمند پیگیری بین المللی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبنابر اعلام دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم، با اشاره به اینکه کسانی که در حادثه منا کشته شدند، بیشتر به دلیل تشنگی بود، اظهار داشت: بسیاری از نجات یافتگان بیان می‌کردند که اگر یک ذره آب چه به وسیله هلی‌کوپتر یا به وسیله شلنگ‌های آب به مصدومان می‌رساندند، آنها الان زنده بودند.

وی با اشاره به اینکه یک نفر مشخص شده در بین حاجیان یزدی کشته شده‌اند، گفت: دو تا سه نفر هم از بین حاجیان یزدی مفقود شده‌اند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: چهره‌های بسیاری از بین مسئولان و نخبگان در بین مفقودان هستند که از جمله این افراد، آقای حسن‌ دانش قاری برگزیده بین‌المللی یزدی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که با برخی از زائران ایرانی، سعودی‌ها به دنبال تسویه حساب بودند.

آیت الله ناصری با بیان این مطلب که عربستان در حال حاضر با دلارهای نفتی خودش، دهان کشورهای عربی و مستکبر جهان را می‌بندد، خاطرنشان کرد: در این زمینه، یک پیگیری بین‌المللی باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کسانی که برگشته‌اند می‌گویند در هیچ سفری به این میزان ناراحت و اذیت نشدیم و واقعا در این سفر همه چیز به هم ریخته بود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ۵ هزار نفر حدودا در این حادثه کشته شده‌اند، گفت: اگر هر یک از این افراد به طور میانگین ۲ یا سه نفر فرزند داشته باشند، به همراه همسرشان، حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر بی‌سرپرست شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: سعودی‌ها واقعا بلای جان مسلمانان شده‌اند و چه در مسئله حج و چه در مسئله‌های اعتقادیشان، مسلمانان واقعی را اذیت می‌کنند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه حدود دو سال در زندان عربستان زندانی بوده، گفت: در زمان جشن های ۲۵۰۰ ساله، ما اعلامیه‌های حضرت امام را در موسم حج توزیع می‌کردیم که دستگیر شدیم و نزدیک به دوسال در ریاض و جده زندان شدیم.

وی خاطرنشان کرد: از آن زمان عربستان دانشگاه مدینه را پیگیری می‌کرد و از همه جهان افرادی را جمع می‌کرد و آنها را با مسائل ضد شیعی تربیت می‌کرد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: وهابیت یکی از بدترین اعتقاداتی است که در جهان وجود دارد و متاسفانه مکه و مدینه که باید توسط همه مسلمانان مدیریت شود را اینها گرفته‌اند.

ارسال نظر