تاریخ : 6 اکتبر 2015 - 10:01 - شناسه خبر : 4880 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

همزمان با هفدهم مهرماه -روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان:

جشنواره “هر خشت یک خاطره یک لبخند” در میبد برگزار می شود

همزمان با هفدهم مهرماه -روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان- جشنواره هر خشت یک خاطره یک لبخند در چهارده غرفه و در محل کهن دژ نارین قلعه بزرگ‌ترین قلعه خشتی جهان برگزار می‌شود.

به گزارش صدای میبد به نقل از روابط عمومی فرمانداری میبد: همزمان با هفدهم مهرماه -روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان- جشنواره هر خشت یک خاطره یک لبخند در چهارده غرفه و در محل کهن دژ نارین قلعه بزرگ‌ترین قلعه خشتی جهان برگزار می‌شود.

معاون فرماندار میبد هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی نسل جدید با تاریخ و فرهنگ و غذاهای سنتی و تبیین فرهنگ اسلامی و ایجاد شور و نشاط و پویایی بین مردم و معرفی تاریخ و فرهنگ این شهرستان خواند و گفت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در غرفه صنایع‌دستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مواد غذایی، با انواع صنایع‌دستی زیلو، کار بافی، سفال و سرامیک، حجم سازی با گل با موضوع سازه‌های خشتی و انار و غذاهای سنتی آشنا می‌شوند.

سید محسن فلاح، هم‌نوازی گروه موسیقی، مسابقه خشت‌زنی سرعتی با طرح لبخند، مسابقه پرش از حوضچه ملات خشت، حجم سازی با گل، خاطره گویی اساتید بازنشسته و پیشکسوت خشت‌زنی و مسابقه فرهنگی را بخشی از برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

فلاح گفت: مسابقه نقاشی با موضوع میبد و گردشگری، طرحی شعارنوشته رنگی و اهداء جوایز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره به همت فرمانداری، میراث فرهنگی، پایگاه پژوهشی، شورا و کانون پرورش فکری کودکان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر