تاریخ : 9 اکتبر 2015 - 13:34 - شناسه خبر : 4943 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، گزارش

در یکصد و چهل و نهمین نشست کتابخوان چه کتاب هایی معرفی شد؟

فعالین عرصه های مختلف میبد چه کتاب هایی را برای خواندن معرفی می کنند؟

طرح نشست کتابخوان که مدتی است از طرف نهاد کتابخانه های عمومی در سطح کشور در حال برگزاری است یکصد و چهل و نهمین نشستش را در میبد برگزار کرد.

طرح نشست کتابخوان که مدتی است از طرف نهاد کتابخانه های عمومی در سطح کشور در حال برگزاری است یکصد و چهل و نهمین نشستش را در میبد برگزار کرد.

این نشست که در مجتمع فرهنگی هنری امام صادق (ع) شهیدیه برگزار شد با حضور علاقه مندان به کتاب و فعالان عرصه های مختلف همراه بود.

در این طرح کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند.

DSC_0457

کتاب فروشنده موفق

اولین فردی که به معرفی کتاب پرداخت حجت الاسلام یوسف بدرالدین بود.

وی که یکی از فعالین فرهنگی شهرستان و دارای چندین عنوان کتاب تالیفی است در این جلسه نیز کتاب فروشنده موفق که تالیف خودش بود را برای حضار معرفی کرد.

کتاب فروشنده موفق در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسیده و تاکنون در دو نوبت چاپ شده و در آستانه چاپ سوم می باشد.

این کتاب برای اصناف مختلف تدوین شده است به نوعی که هر کسبه ای با هر نوع سابقه کاری از مطالب آن می تواند بهره مند شود.

در این کتاب به صد نکته کلیدی برای موفقیت در کسب و کار پرداخته شده و به همه موضوعات مربوط به کسب کار از نکات اساسی برای انتخاب شغل،‌ نام و مکان مغازه گرفته تا نحوه برخورد با انواع مشتریان و روشهای فروش و سود بیشتر و… پرداخته شده است.

DSC_0465

روزنامه‌نگاری شهروندی

دومین کتابی که در این نشست معرفی شد را محمدتقی شفیع پور مدیر آموزش مرکز خبر میبد و از فعالان رسانه ای شهرستان معرفی کرد بود. مجموعه کتاب روزنامه نگاری جدید را انتشارات ثانیه به چاپ رسانده که کتاب خبرنگار شهروندی نوشته مصطفی قوانلو قاجار بود.

وی اظهار داشت: ردّپای «شهروند خبرنگار» یا «روزنامه‌نگاری شهروندی» در حوادث طبیعی، اعتراض‌ها و اعتصاب‌های سیاسی، انتخابات و بسیاری دیگر از فعالیت‌های جمعی بشر امروز دیده می‌شود.

وی در ادامه به معرفی فناوری های نوین ارتباطی و شبکه های اجتماعی که به مقوله شهروند خبرنگاری رونق خاصی بخشیده اند پرداخت.

فعال رسانه شهرستان با ذکر نکات حادثه منا به رابطه این حادثه و تبیین نقش شهروند خبرنگار در انتشار این خبر پرداخت.

کتاب روزنامه نگاری شهروندی در هفت فصل با نام‌های «شهروندانی که خبرنگار می‌شوند،«مفاهیم روزنامه‌نگاری شهروندی»، «شکل‌گیری روزنامه‌نگاری تعاملی»، «روزنامه‌نگاری تعاملی چه ویژگی‌هایی دارد؟»، «چگونه از روزنامه‌نگاری تعاملی استفاده کنیم؟»، «گام‌های استفاده از روزنامه‌نگاری شهروندی»و «آینده روزنامه‌نگاری شهروندی و چالش‌های پیش رو» تدوین شده است.

DSC_0508

راه زندگی (الفبای سعادت خانواده)

سومین نفر اسماعیل سعادت مسئول کتابخانه عمومی الزهرا بفروئیه بود. وی کتاب راه زندگی (الفبای سعادت خانواده) را برای حاضران در نشست معرفی کرد.

کتاب راه زندگی در سال ۱۳۸۳ توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده و تا سال ۹۱ به چاپ نهم رسیده است. موضوع کتاب راه و رسم زندگی و تربیت خانوادگی در اسلام بوده و در آن با بهره جستن از قرآن و احادیث معصومین به بیان مسائل ازدواج و خانواده پرداخته شده است.

این کتاب در ۱۸ فصل تنظیم شده و هر بخش به یکی از آداب زندگی خانوادگی می پردازد. نویسنده کتاب، کوشیده است به صورت مختصر و با بیانی ساده و خوش فهم و روان این آداب را به خواننده منتقل کند.

DSC_0566

می خواهم دوباره عاشق شوم

«می خواهم دوباره عاشق شوم» عنوان چهارمین کتابی بود که حجت الاسلام محمد زارعشاهی، معاونت پژوهش حوزه علمیه میبد به معرفی آن پرداخت.

مولفین این کتاب دکتر محمد حسین فلاخ، علی طهانی ،دکتر احمد صادقیان می باشند که انتشارات شهد علم آن را به چاپ رسانده است.

کتاب دوباره میخواهم عاشق شوم حاصل بیش از پانصد جلسه مشاوره نویسندگان کتاب است که در دوازده جلسه در این کتاب گنجانده شده است. در این کتاب به ارایه مدل همسرداری اسلامی پرداخته و مزیت های همسر داری به سبک اسلامی نسبت به مدل همسر داری غربی  بیان شده است.

مولفین در صدد پاسخ به این پرسش، که چه عواملی از نظر اسلام انسان ساز و روانشناسی باعث آرامش و سکون بین زن و شوهر می گردد. چگونه کشتی پر تلاطم زندگی زناشویی خود را به ساحل آرامش و معنویت هدایت کنیم؟ چگونه با احترام به اقتدار مرد از تمکین عاطفی و اختصاصی برخوردار شویم؟ و راهکارهایی را برای بهداشت روانی زوجین ارائه داده اند و موثرترین گام برای رضایت مندی زناشویی شناخت تفاوت روانشناختی زن و مرد معرفی شده است.

DSC_0528

احکام قرآن

کتاب «احکام قرآن (بهین فرمان)» مرحوم محمد خزائلی را دکتر پورطالبی به معرفی پرداخت.

DSC_0561

تکنولوژی و مهندسی فکر

«تکنولوژی و مهندسی فکر» را کبری خواجه پور فیروز آبادی دانشجوی دکترا برنامه ریزی درسی و مدیر دبیرستان نمونه گل محمدی شهرستان میبد معرفی کرد.

پرسش اصلی که نویسنده در صدد تشریح آن موضوع و پاسخگویی به سؤالات آن است عبارت است از اینکه: موقعیت ها و ابزارهای گوناگون که در سطح فردی و اجتماعی؛ افراد می توانند باتوجه به آن به موفقیت و کمال برسند چه چیزهایی است؟ و تعریف موفقیت چیست؟ لذا باتوجه به پرسش موفق، مؤلف، با بررسی موضوعاتی چون موفقیت و ابتکار و خلاقیت و ایجاد اعتماد به نفس و دیگر فعالیت های جنبی، سعی در معرفی راه های ارتباطی فوق به خوانندگان خود پرداخته است.

DSC_0587

سنگفرش هر خیابان از طلاست

«سنگفرش هر خیابان از طلاست» ششمین کتابی بود که توسط دکتر محمد علی گل محمدی برای حضار معرفی شد.

کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» که به نویسندگی « کیم-وو-چونگ» می باشد، سرگذشت شگفت انگیز تاجر کره ای است که پیروزیهای صنعت و بازرگانی امروز کره مدیون سخت کوشانی همانند اوست. مترجم این کتاب آقای محمد سوری می باشد و این کتاب توسط انتشارات بهنامی، سیمین و پارسه هر کدام با شمارگان زیاد  چاپ شده است که با توجه به استقبال فراوان خوانندگان از این کتاب چندین نوبت تجدید چاپ شده است.

DSC_0554

مذاکره (۲۱ موضوع کلیدی درباره اسلوب مذاکره)

کتاب مذاکره (۲۱ موضوع کلیدی درباره اسلوب مذاکره) اثر بریان تریسی که توسط صالح سپهری فر و مهدی شهبازی ترجمه شده بود را آقای سید محمد نبوی از فعالین رسانه شهرستان برای حاضران در نشست معرفی کرد.

DSC_0598

رویکردهای نظری هفتگانه در بررسی مسائل اجتماعی

«رویکردهای نظری هفتگانه در بررسی مسائل اجتماعی»- نوشته ارل رابینگتن و مارتین واینبرگ- ترجمه دکتر رحمت اله صدیق سروستانی را سیدمحسن موسوی دانشجوی دکترای رفاه اجتماعی به معرفی آن پرداخت.

این کتاب مراحل و مراتب شکل گیری نظریه های جامعه شناسی مختلف مربوط به مسائل اجتماعی در آمریکا را همزمان با شکل گیری و گسترش آن مسائل مورد بحث قرار می دهد. مترجم این کتاب در پیشگفتار می نویسد این کتاب اگرچه در فضای جامعه آمریکایی نوشته شده است، اما همانند هر مجموعه نظریات –به دلیل جامعیت آن- می تواند الگوی مناسبی برای تحلیل مسائل اجتماعی ایران باشد.


DSC_0603

فرزندم این چنین باید بود

«فرزندم این چنین باید بود» عنوان کتابی بود که خانم افسانه جلوه گر دانشجو دکتری روانشناسی تربیتی به معرفی آن پرداخت.

کتاب فرزندم این چنین باید بود ۴بار تجدید چاپ شده است و موضوع اصلی آن توضیح مبانی تربیتی نامه ۳۱ نهج البلاغه است.

این کتاب دارای ۴۸ فصل می باشد که در هر فصل بخشی از نامه مورد بحث قرار گرفته است.البته در متن کتاب از واژه جلسات به جای فصول استفاده شده است.

DSC_0528

احکام قرآن

کتاب «احکام قرآن (بهین فرمان)» مرحوم محمد خزائلی را دکتر پورطالبی به معرفی پرداخت.

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. آفرین به این میگن گزارش

ارسال نظر