تاریخ : 13 اکتبر 2015 - 18:16 - شناسه خبر : 4974 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

پیام فرماندارمیبد به مناسبت فرارسیدن ایام محرم

خورشید عاشورا به خون نشست و کاروانی از اشک و آه تاریخ را درمی‌نوردد تا هرسال درس چگونه زیستن و چگونه رفتن را پرده به نمایش درآید و اجازه ندهد «هیهات منّا الذلة» تحریف شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد  متن كامل پيام ” حسین فلاح” به شرح ذيل است :

“سلام بر حسین و در حقیقت حسین بر سلام

خورشید عاشورا به خون نشست و کاروانی از اشک و آه تاریخ را درمی‌نوردد تا هرسال درس چگونه زیستن و چگونه رفتن را پرده به نمایش درآید و اجازه ندهد «هیهات منّا الذلة» تحریف شود.

فرارسیدن ایام سوگواری محرم را به امام زمان، نائب عزیزش و مردم منتظرش تسلیت می‌گویم. محرم درد مشترک تمام آفرینش است؛ رودی که از قطرات اشک و روضه‌های ساده خانگی شروع‌شده است و اکنون به‌عنوان خروشان‌ترین جریان ذلت ستیزی، بر گونه‌های مردم عالم، تا اعماق خیابان‌های منهتن و لندن نیز جاری‌شده است.

اما همین محرم و صفری که اسلام را زنده نگه‌داشته است، به سبب جهالت برخی، دستاویز تخریب اسلام و آتش‌بار رسانه‌های وهابی و غربی به خیمه‌های امام حسین شده است؛ این‌که با قمه کشیدن بر سرخود و فرزندان خود، ابزاری برای شیعه هراسی و وحشی‌گری خواندن جریان مظلوم اهل‌بیت شده‌اند.

محرم درد مشترک همه ما و عامل انس و الفت دل‌های شیفته اهل‌بیت است؛ ازاین‌رو باید از هرگونه اختلاف پرهیز کرد و قلب حضرت زینب را نیازاریم.

درست است که صدای گریه دختر امام حسین (ع(خواب یزید را آشفته می‌کرد، اما جیغ بلندگوی دسته‌های ما نباید آرامش نیمه‌شب بیماری را برباید؛ نباید عزاداری‌های دیرهنگام برای کشته نماز سبب قضایا قتل نماز شود.

شور عزاداری در میبد و اطعام عزاداران اباعبدالله الحسین (ع(هرچند بی‌نظیر است اما بر اخلاص و سوز آن غالب نیست و همین اخلاص در عزاداری است که اعماق وجود هر حاضر و غایبی را تسخیر می‌کند و تداعی ناله‌های حضرت زینب است.

بنابراین پیشاپیش با تسلیت ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی از همه هیئت‌های عزاداری که خالصانه و بی‌ریا تلاش دارند در طول این ایام درصحنه‌های مختلف عزاداری باشکوهی را برگزار کنند سپاس و قدردانی خود را اعلام کنم.

و اما ازآنجاکه ذبح دام به لحاظ بهداشتی درملأعام و پیش چشم کودک و نوجوان امری شایسته نیست ضمن سپاس از همکاری رؤسای هیئت‌ها انتظار داریم همچون سال گذشته، نسبت به ذبح دام‌های سبک و سنگین در خارج از حسینیه‌ها و تکایا و اماکن عمومی و در کشتارگاه‌ها اقدام کنند.

امید آنکه عشق به امام حسین (ع) و همدوشی در نماز جماعت ظهر عاشورا، جاذبه الفت دل‌ها باشد و شعور حسینی در تاروپود رخت سیاه عزای شهر تجلی داشته باشد و زمینه‌سازی عاشقانه‌ای برای ظهور امام زمان (ع) باشد:

هر صبح بی تو مثل غروب محرم است حتی بهشت تبصره‌ای از جهنم است

زنده و برازنده ظهور باشیم! تا باشیم؛ چون هستند کسانی که نیستند

اخبار مرتبط

ارسال نظر