تاریخ : 3 می 2015 - 3:48 - شناسه خبر : 512 اخبار استان

دولت تدبیر و امید به حمایت از حقوق کارگران توجه ویژه دارد

روابط بین کارگر و کارفرما در استان یزد مطلوب، برادرانه و همراه با مهربانی، همفکری و همدلی است و این امر نقطه قوتی برای واحدهای تولیدی و کارخانجات استان به شمار می آید.

استاندار یزد گفت : تمام تلاش دولت یازدهم احقاق حقوق کارگران و حمایت از حقوق آنهاست و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد نمود.

به گزارش یزدی نیوز،مراسم تجلیل از کارگران استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و نمایندگان مردم یزد و اشکذر و اردکان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام کارگر و روز جهانی کارگر در خانه کارگر استان برگزار شد.
در این مراسم استاندار یزد در جمع کارگران استان و نمایندگان تشکلهای کارگری اظهار داشت : تمام تلاش دولت تدبیر و امید این است که از حقوق کارگران به هر صورت ممکن دفاع نماید زیرا کارگران نیز مانند دیگر قشرها و اصناف در موفقیت این دولت سهیم بوده و هستند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه باید از حقوق قانونی خود بهره مند باشند.
سید محمد میرمحمدی ادامه داد : یکی از افتخارات دولت یازدهم این است که رویکردش بر گسترش سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای اصناف مختلف است و دولت با گسترش تشکلهای مختلف کارگری، کارفرمایی، تولید، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی به دنبال این امر است که مشارکت های مردمی و عمومی را تقویت کند.
وی افزود : امیدواریم در مجلس شورای اسلامی که وظیفه قانونگذاری در کشور را بر عهده دارد قوانینی وضع شود که منافع عموم مردم و به ویژه کارگران پرتلاش را در برداشته باشد.

رابطه مطلوب کارگر و کارفرما در استان

عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد : روابط بین کارگر و کارفرما در استان یزد مطلوب، برادرانه و همراه با مهربانی، همفکری و همدلی است و این امر نقطه قوتی برای واحدهای تولیدی و کارخانجات استان به شمار می آید.
میرمحمدی با اشاره به لزوم برنامه ریزی مناسب جهت ارتقاء سطح رفاه کارگران استان گفت : ارتقاء سطح کیفی زندگی کارگران و حمایت از حقوق قانونی آنها وظیفه اصلی ماست و ما نیز در تحقق این حقوق از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
استاندار یزد انتظار خود از تشکلهای کارگری را هم اندیشی و همفکری بیشتر برای رفع مشکلات جامعه کارگری عنوان کرد و ادامه داد : خوشبختانه جامعه کارگری استان از یک تیزهوشی و تیزبینی خوبی برخوردار است و کارگران استان اجازه نمی دهند افرادی از احساسات شایسته و حقوق قانونی اشان سوءاستفاده و بهره برداری شخصی و جناحی نمایند.
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد : مطالبات جامعه کارگری به صورتی شایسته جمع بندی و به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی منعکس شود تا نمایندگان نیز این مشکلات را در وضع قوانین لحاظ نمایند و دست دولت در زمینه اجرای قوانین حمایتی از حق و حقوق کارگران باز باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از کارگران نمونه استان در بخشهای مختلف تجلیل و یاد و خاطره کارگران شهید استان نیز گرامی داشته شد.

ارسال نظر