تاریخ : 4 می 2015 - 8:40 - شناسه خبر : 556 اخبار استان

پیامی که جشن پرشور«همای رحمت»به جریانات خاص استان یزد و مسئولین داد

نیاز به پارکینگی در مجاورت «پارک بزرگ شهر» جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک و اختلال در عبور و مرور ضروری است، از طرفی نیاز به اختصاص فضایی مناسب برای اجرای برنامه های این چنینی انکار ناپذیر است و امید است استقبال پر شور مردم باعث ایجاد انگیزه در مسئولین برای رفع این مشکلات شود.

به گزارش خبرنگار عصر فرهنگ، مطمئناً رانندگانی که شب گذشته از بلوار آیت الله مدرس عبور کره اند، دریافته اند که ترافیک سنگین این محور مثل شب های گذشته نیست. ترافیکی که در یک روز تعطیل موجب تعجب دو چندان عابرین می شد، خبر از یک اتفاق یا حادثه داشت.
این حادثه چیزی نبود جز جشن بزرگ «همای رحمت»!
شب گذشته جشن بزرگ «همای رحمت» به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر به همت سازمان فرهنگی  ورزشی شهرداری با همکاری هیئت حیدریون یزد، در «پارک بزرگ شهر» برگزار شد.

 

جمعیتی که به گفته مسئولین ۱۰ هزار نفر تخمین زده می شدند، باعث به وجود آمدن این ترافیک سنگین بودند.

 

 
این جشن بزرگ که با اجرای «حسین وکیلی» و «مهدی قانع» برگزار شد ساعاتی خنده را مهمان مردم دارالعباده کرد. اجرای سرود زنده توسط «محسن نشاسته گر» اجرای نمایش، نور افشانی و مدیحه سرایی توسط مادحین هیات حیدریون از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


اما برگزاری این مراسم از چند جهت حائز اهمیت است:
نخست آن که؛ برگزاری مراسمی با محوریت مسائل دینی و استقبال کم نظیر مردم ثابت می کند، آنطور که بعضی جریانات سعی در جو سازی دارند، مردم ما نه تنها از دین گریزان نیستند بلکه علاقه بسیاری به اسلام و اهل بیت دارند. کافی است مقایسه ای بین جمعیت حاضر در این مراسم با طرفداران کنسرت ها و جنگ های مبتذل صورت گیرد.

 

ثانیاً؛ همین استقبال پر شور مردم باید باعث ایجاد انگیزه در مسئولین شود. نیاز به پارکینگی در مجاورت «پارک بزرگ شهر» جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک و اختلال در عبور و مرور ضروری است. از طرفی نیاز به اختصاص فضایی مناسب برای اجرای برنامه های این چنینی انکار ناپذیر است. فضایی که بتواند جوابگوی این تعداد تماشاچی باشد. فضایی که مردم مجبور به نشستن بر زمین نباشند. فضایی که خانواده ها بدون مزاحمت و ناراحتی بتوانند ساعات خوشی را بگذرانند.

 

 

ثالثاً، به جای هزینه کرد بودجه در اموری که ثمره ای جز ایجاد ابتذال و البته پر شدن جیب سودجویان ندارد، می توان با اختصاص بودجه به چنین برنامه هایی که به نسبت سالم تر است و مخاطبان بیشتری را هم شامل می شود علاوه بر تحقق عدالت اجتماعی گامی هم در راستای ارتقای فرهنگ جامعه برداشت.
براستی آیا در عمل به چنین مراسماتی بها داده می شود؟ آیا از چنین حرکاتی حمایت می شود؟! اینها سوالاتی است که مسئولین با رفتار خود بدان پاسخ می دهند.

ارسال نظر