تاریخ : 14 نوامبر 2015 - 17:34 - شناسه خبر : 6074 اخبار شهرستان، گفت و گو

در گفتگو با دبیر نخستین آیین نکوداشت سرآمدان دانش و فرهنگ میبد مطرح شد:

احساس خوبی برای برگزاری مراسم های بزرگداشت بزرگان در میبد وجود دارد/در این مراسم سورپرایزی داریم بسیار انسانی و زیبا با حسی به غایت دلجویانه!

جناب غلامرضا عنابی دبیرستان نو بنیاد را در شهرستان تاسیس کرده بودند و استاد قانعی مهمان شهر ما بود و از اساس برنامه آموزش را جدی و عملی بنیاد نهاده بود.

به گزارش صدای میبد: نخستین آیین نکوداشت سرآمدان دانش و فرهنگ میبد ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ در سالن طوبی کانون شهید رجایی میبد برگزار می شود. در این مراسم از دو تن از فرهنگیان سال های دور شهرستان میبد غلامرضا عنابی و عبدالرحیم قانعی که مدیر و معلم بسیاری از مسئولین، پزشکان، مهندسان و… شهرستان هستند تجلیل به عمل خواهد آمد. این مراسم توسط موسسه گسترش فرهنگ و قلم میبد انجام خواهد شد. به همین دلیل گفتگویی کوتاه با دکتر کمال بیکی دبیر این همایش انجام داده ایم که در زیر می خوانید:

-آقای دکتر به عنوان دبیرهمایش، هدفتان از تشکیل این نکوداشت  را بيان فرمائيد؟

ما به عنوان یک میبدی بیست و چند سال است در کنکور سراسری رتبه اول را از آن خود می کنیم و به آن افتخار می کنیم. اینها حاصل زحمات عده زیادی از دلسوزان و فعالان عرصه فرهنگ در سالهای نه چندان دور این سرزمین است که ما به این فرهیختگانمان می بالیم. به عنوان یک شهروند مسوول باید بگویم احساس سنگينى برای تقدیر و تکریم بانیان فرهنگ و دانش در این شهر وجود دارد. طی سالهای گذشته حرکات قشنگی شروع شده بود. ما چند مورد مراسم نکوداشت معلمین خود را به شکل محدود برگزار کردیم و عمدتاً توسط پزشکان میبدی این چنين مراسمى برگزار شده است. اما امسال در صدد برآمدیم به شکل گسترده تر(به طوری که در شهر و استان نمود داشته باشد) نکوداشتی را در این زمینه به اجرا درآوریم.

-دلیل خاصی برای انتخاب این دو فرهنگی گرامی داشتید؟

اسامی زیادی مطرح شد. پیشکسوتان دانش و فرهنگ میبد زیاد بودند. اما این دو شخصیت تاثیر گذاری بیشتری در سال های دور داشته اند. شاگردان زیادی از این دو معلم گرامی به مدارج عالی علمی و سیاسی رسیده اند. شاگردانشان تصمیم گرفتند در همایش اول از آنها تقدیر شود.

از برکات این دو بزرگوار همین بس که احساس شد که شهر نیاز مبرم به سالن سینمای درخور دارد. به پیشنهاد آقای حاجی ده آبادی و همت فرماندار محترم و پیگیری رییس اموزش وپرورش و البته نیک اندیشی بكى از خيرين پرده نقره ای فرانسوی سینمای دیجیتال در شهرستان راه اندازی شد.

-آیا این همایش ها ادامه دار خواهد بود؟

البته. این همایش ها ادامه خواهد داشت.

-کمی از این دو شخصیت برایمان بگویید؟

جناب غلامرضا عنابی دبیرستان نو بنیاد را در شهرستان تاسیس کرده بودند و استاد قانعی مهمان شهر ما بود و از اساس برنامه آموزش را جدی و عملی بنیاد نهاده بود.

-در این همایش چه برنامه هایی تدارک دیده شده است؟

سخنرانی یکی از وزرای اسبق اموزش و پرورش خواهیم داشت. برنامه ها متنوع خواهد بود و البته سورپرایزی داریم بسیار انسانی و زیبا با حسی به غایت دلجویانه!

از فرهنگدوستان شهر می خواهم با حضور شکوهمند خود از اساتید صادق و زحمتکش خود و فرزندانشان قدردانی بعمل آورند. انها می توانند با خود تقدیر نامه، دلنوشته یا انچه می خواهند بپاس زحماتشان تقدیم کنند به سالن همایش طوبی بیاورند.

برنامه ریزی شش ماهه ای داشته ایم. افراد زیادی در این کار نقش اساسی داشته اند. بنده به عنوان دبیر این همایش تقدیر ویژه دارم از زعمای قوم برادران بزرگوارم و اساتید گرانقدر که اگر همت و یاری آنها نبود شکوه برنامه امکان پذیر نبود. جناب آقای دکتر سراج الدین وحیدی، دکتر محمدعلی رادی، استاد سیدعبدالعظم پویا، استاد دكتر مرتضى فلاح، جناب حسينعلى فلاح و جناب حاجی ده آبادی که روایت زندگی و خدمت این دو بزرگوار را به تصویر کشیدند، جناب آقای موحدی فرد رئیس آموزش و پرورش، جناب اقای موسوی رئیس دانشکده علوم قرآنی، و آقايان حسین امیرزاده، حسن كريمى، منصور علمچى ،مفیدیان، محمد کریمان،جليل كريمان، احمد خبازان، استاد عليرضا کریمی، سيد يراج نقيبى و جنابان آقایان فلاح فرماندار و مهندس نقیبی زاده شهردار میبد،همچنين بچه های “نفس عمیق”، سركار خانم مرادی از روابط عمومی شهرداری و اقایان عبادی و نخعی و آقاى دهقانى نماينده بازنشستگان و سایر دوستان زحمتکش.

اخبار مرتبط

ارسال نظر