تاریخ : 21 نوامبر 2015 - 12:35 - شناسه خبر : 6283 یادداشت

دولتی ها به وظایف نظارتی خود عمل کنند

محمد امامی

آقای سید محمد میرمحمدی استاندار محترم یزد در گفت و گویی که اخیرا با سایت یزدی نیوز داشته از دادستان خواسته است براساس وظایف مشخص و قانونی که به او سپرده شده، با افراد و رسانه های بی مجوز که اینگونه ناامیدی را پمپاژ می کنند برخورد قانونی نماید. به نظر می رسد درخواست شفاهی […]

آقای سید محمد میرمحمدی استاندار محترم یزد در گفت و گویی که اخیرا با سایت یزدی نیوز داشته از دادستان خواسته است براساس وظایف مشخص و قانونی که به او سپرده شده، با افراد و رسانه های بی مجوز که اینگونه ناامیدی را پمپاژ می کنند برخورد قانونی نماید.
به نظر می رسد درخواست شفاهی استاندار محترم یزد جناب آقای میرمحمدی، آن هم در گفت و گو با یک سایت محلی گر چه واکنشی دیرهنگام و لازم بود اما کافی به نظر نمی رسد.
هنگامی که مسئولان قضایی و دادستانی استان یزد صدای اشاعه اکاذیب و افترا و اهانت های بی وقفه یک جریان هتاک و جنجال آفرین را نمی شنود یا نمی خواهد بشنود و گویا دچار ثقل سامعه  شده است، مسئولان ذیربط در استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید از وظایف نظارتی خود در این زمینه طفره رفته و شانه خالی کنند.
رها ساختن مشتی جنجال آفرین هتاک که تمامی مرزهای قانونی و  اسلامی و اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته و به صغیر و کبیر  رحم نمی کنند و با برخورداری از پشتوانه بودجه های هنگفتی که از اموال عمومی در اختیار دارند، و همچنین پشتوانه های حمایتی و امنیتی ، هر کس که مطابق با سلیقه های تنگ نظرانه آنان رفتار ننماید را مورد حمله قرار داده و او را مورد شدیدترین حمله‌ها و هتاکی ها قرار می دهند، کار عاقلانه ای نیست.
در چنین موقعی که این ثقل سامعه موجب تخریب خدمتگزاران و رواج فرهنگ ناسالم زورگیری رسانه ای غیرحرفه ای های هتاک برای مردم  آزاردهنده و موجب آلوده شدن فضای رسانه ای استان شده است ، مسئولان اجرایی باید به صورت رسمی مسئولان قضایی را به مقابله با رفتارهای غیرقانونی و غیرحرفه ای و غیراخلاقی فرا بخوانند و فضای موجود استان را از لوث رفتارهای غیرقانونی، غیر اخلاقی و  هتاکی های مستمر پاکسازی کنند و مقابله کنندگان با قانون و متعرضان به سلامت و آرامش جامعه را بر سر جای خود بنشانند.
جریانی که گرچه در اقلیت محض است اما با برخورداری از منابع مالی عمومی و حمایت های امنیتی ، و سایت های زنجیره ای و  مواجب بگیران فراوان، در سایه سکوت و اغماض و گذشت و سعه صدر بیش از اندازه مسئولان  اجرایی، زبان هایی دراز  و  گوش هایی ناشنوا دارند و  با بهره مندی از نبود نظارت موثر، از اکثریت جامعه طلبکار هم شده اند!
به هر حال انتظار می رود درخواست بجای استاندار محترم یزد صرفا در حد شعار یا بیان آرزو در گفت و گو با یک سایت محلی باقی نماند و سایر مسئولان ذیربط نیز با استفاده از اهرم های نظارتی، و همراهی و همکاری مسئولان قضایی ، بساط هتاکی و رذالت های اخلاقی در فضای رسانه ای استان یزد را برچینند.

منبع: تابناک یزد

نظرات ارسال شده

  1. سلام اقای فلاح را من می شناسم دلسوز و پیگیر است وبرای میبد و مخصوصا قضایای مرز و ندوشن خیلی فعال بوده است .

ارسال نظر