تاریخ : 22 نوامبر 2015 - 7:58 - شناسه خبر : 6291 اخبار استان

مدیر حج و زیارت استان خبر داد؛

استان يزد ۳۱ هزار زائر اربعين دارد/تاكنون بيش از ۱۲ هزار رواديد صادر شده است

مدیر حج و زیارت استان يزد از ثبت‌نام حدود ۳۱ هزار نفر زائر اربعین در اين استان خبر داد و گفت: تاكنون براي بيش از ۱۲ هزار نفر از زوار رواديد صادر شده است. “علی‌اصغر شریفی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، گفت: از آغاز زمان ثبت‌نام زائرین اربعین حسيني تا […]

مدیر حج و زیارت استان يزد از ثبت‌نام حدود ۳۱ هزار نفر زائر اربعین در اين استان خبر داد و گفت: تاكنون براي بيش از ۱۲ هزار نفر از زوار رواديد صادر شده است.

“علی‌اصغر شریفی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، گفت: از آغاز زمان ثبت‌نام زائرین اربعین حسيني تا پايان روز پنج‌شنبه گذشته حدود ۳۱ هزار نفر از استان يزد در قالب بیش از ۹ هزار گروه براي اين مراسم آييني ثبت نام كرده‌اند.

وی ادامه‌داد: براساس آخرین آمارهاي رسيده، برای يك‌هزار و ۹۲۵ گروه با بیش از ۱۲ هزار زائر نيز تاكنون رواديد براي عزيمت به كشور عراق صادر شده است.

شريفي با بیان این که صدور رواديد در یزد از هفته گذشته آغاز شده است، عنوان كرد: هم‌اكنون روزانه به طور متوسط براي دو تا سه هزار نفر رواديد صادر می‌شود كه اين اقدام نيز برای زائرین اربعین تا ششم آذرماه ادامه خواهد داشت.

وي اعلام كرد: آخرين مهلت ثبت‌نام زائران اربعين تا چهارشنبه مصادف با چهارم آذرماه خواهد بود و مشتاقان اهل بيت(ع) می‌توانند براي ثبت‌نام به سایت www.samah.haj.irمراجعه کنند.

وی با بیان این که جهت خروج زائرین از مرز ارائه گذرنامه و رواديد الزامي است، هزینه صدور رواديد برای گروه‌های بيش از پنج نفر استان را به ازاي هر نفر ۳۰ ‌دلار به اضافه‌ي ۱۰۰ هزار ریال، اعلام كرد.

اين مسئول در همين رابطه تصريح كرد: با توجه به سیل عظیم مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسيني و استقبال بی‌نظیر هم استانی‌های عزیز موكداً توصيه مي‌شود كه زائرین در گروه‌های پنج نفري و بیشتر ثبت‌نام كنند چرا كه صدور ویزای براي كمتر از پنچ نفر در استان امکان‌پذیر نیست.

مدیر حج و زیارت استان در ادامه تاكيد كرد: زائرین محترم قبل از عزيمت به اين سفر معنوي، حتماً جهت تلقیح واکسن مننژیت و آنفلوانزا به مراكز هلال‌احمر مراجعه کنند.

شريفي در پایان نيز متذكر شد: افرادی که نذورات دارند يا می‌خواهند به نحوي به زائرین حسيني كمك كنند، می‌توانند برای اهدا و ارسال کمک‌های مادی، غذایی و سایر امکانات اهدایی خود، به سازمان حج و زیارت استان یا ستاد اربعین در استان مراجعه کنند.

ارسال نظر