تاریخ : 12 دسامبر 2015 - 22:29 - شناسه خبر : 6909 اخبار استان

نیت خوانی رسانه ها از خطبه های مبهم امام جمعه یزد:

رسانه های زنجیره ای جریان خاص، متهم ردیف اول

از روز گذشته و بعد از خطبه های نماز جمعه شهر یزد رسانه های استان گمانه زنی های گسترده ای پیرامون بخشی از خطبه های آیت الله ناصری را آغاز کرده اند، خطبه های مبهمی که در آن برخی رسانه ها متهم شده اند!

به گزارش صدای میبد: آیت الله ناصری امام جمعه یزد روزگذشته در بخشی از خطبه های نمازجمعه شهر یزد در سخنانی گفت: “تذکر می دهم به برخی نشریات و روزنامه نگارها! رسانه‌ها از بیان مطالب تفرقه انگیز که باعث ایجاد تنش و اختلاف در جامعه می‌شود، دوری کنند و همبستگی و اتحاد را گسترش دهند.متاسفانه گاها دیده می شود در برخی روزنامه ها و فضای مجازی مواردی عنوان می شود که به دور از حقیقت و دروغ است.در این خطبه ها فعلا مساله را بازتر نمی کنم اما در صورتی که این رسانه ها به کار خود ادامه دهند به صورت واضح تر برای مردم بیان خواهم کرد.گاها دیده می شود افرادی که احتمالا قصد حضور در انتخابات را به عنوان کاندیدا دارند نیز مواردی به ناحق بیان می کنند و عمدتا تهمت به افراد است لذا باید از بیان موارد دروغ و افترا دوری شود.پست و مقام چه ارزشی دارد که عده ای به خود اجازه می دهند برای رسیدن به آن از هر دروغی استفاده کنند و اینکه افرادی گاها به ظن اینکه قرار است در انتخابات کاندیدا شوند در سخنرانی های خود هر تهمتی بیان می کنند چه از لحاظ قانونی و یا اخلاقی زیبنده نیست.

این سخنان در حالی منتشر می شود که برخی سایت های زنجیره ای بدون مجوز با تشدید برخی بی اخلاقی ها به دروغ پراکنی و ناامیدی مردم همت گمارده اند.برای نمونه ،همین هفته پیش بود که این رسانه های قانون شکن بدنبال انتصاب یکی از مدیران،بخشی از زندگی وی را منتشر کرد که او را متهم به رانت خواری در پست های مدیریتی می نمود.

پیگیری های تابناک یزد نشان می داد نه تنها خبر مذکور صحت نداشت بلکه این رسانه های زنجیره ای سعی داشتند به علت اختلافات سیاسی از ادامه انتصاب این مدیر با هجمه رسانه ای جلوگیری نمایند.

به نظر می رسد،گسترش فرهنگ سودآوری در برخی از رسانه ها مدیران آنها را به چشم پوشی در برابر اصول حرفه ای روزنامه نگاری و نیز نادیده گرفتن ارزشهای ملی و مذهبی در جامعه سوق داده است. همچنین اگر صاحبان رسانه و یا کارگزاران رسانه ای به حداقلی از اخلاق حرفه ای در حوزه رسانه ای قائل نباشند، بی تردید مقبولیت و مشروعیت آنان نیز در بین مخاطبان عام و خاص به مخاطره خواهد افتاد.

تابناک یزد

اخبار مرتبط

ارسال نظر