تاریخ : 13 دسامبر 2015 - 17:23 - شناسه خبر : 6915 اخبار استان

سخنان جنجالی سید احمد خاتمی در یزد:

با بر هم زدن مجالسی که دارای مجوز قانونی است به شدت مخالفم/ برخی احزاب در دانشگاه‌های کشور تور پهن کرده‌اند/مرگ برآمریکا شعار مقدس ملت ما است

امام جمعه موقت تهران گفت: بنده با بر هم زدن مجالسی که دارای مجوز قانونی است بشدت مخالفم چون ما نظام و دولت اسلامی هستیم و فعالیت‌ها باید در چارچوب قانون باشد.

به گزارش صدای میبد به نقل از ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی در آیین اولین سالگرد خاکسپاری هشت شهید گمنام در تکیه امیر چقماق یزد به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: برای اینکه انتخابات به خوبی برگزار شود باید از هرکاری که در جامعه تنش ایجاد کند بشدت پرهیز کرد.
وی در ادامه اظهار کرده است: مسئولان باید فضای کشور را در انتخابات آرام نگاه دارند و نباید اجازه داد تا کسانی در دانشگاه‌ها و جاهای دیگر فضای کشور را نا‌آرام کنند و مقدسات را زیر سوال ببرند.

خاتمی گفت: برخی فکر نکنند در کشور جاده صاف و اتوبان صاف است و می‌توانند یکی یکی ارزش‌ها و مقدسات را زیر سوال ببرند و این بدون شک از هیچ کس پذیرفته نیست.
وی افزود: اینکه افرادی نیروهای مومن و ارزشی را افراطی بدانند و زیر سوال ببرند خلاف اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: جریاناتی که در کشور بدنبال اصل مذاکره و ارتباط با آمریکا باشد بر خلاف اهداف انقلاب اسلامی و توصیه‌های مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و یک حرکت و جریان ضد ارزشی است.
وی ادامه داد: کسانی که دین را از سیاست جدا بدانند دین را نمی‌شناسند و پیامبر اکرم (ص) و علی (ع) را تکذیب کرده‌اند و دین بدون سیاست شبه دین است و با آموزه‌های دینی مغایرت دارد.

خاتمی از وضعیت برخی دانشگاه‌ها و حضور برخی افراد در مراکز آموزش عالی برای سخنرانی علیه مقدسات و ارزش‌ها انتقاد و اظهار کرد: حجت شرعی ما منویات ولایت فقیه است که در وجود مقام معظم رهبری متجلی شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برخی احزاب و گروه‌های سیاسی در دانشگاه‌های کشور تور پهن کرده‌اند و می‌خواهند از جوانان به عنوان سکو برای اهداف خود استفاده کنند.
خاتمی گفت: برخی احزاب و گروه‌های سیاسی در دانشگاه‌ها بدنبال رسیدن به قدرت هستند و لذا دانشگاهیان باید بدانند که احزاب سیاسی حجت شرعی نیستند و حجت شرعی فقط ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: کسانی در کشور در دفاع از ولایت فقیه شعار می‌دهند و در ظاهر خود را مدافع رهبری می‌دانند زیاد هستند ولی در عمل بر خلاف مسیر مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند.
خاتمی ادامه داد: اینگونه افراد که در ظاهر از رهبری دفاع می‌کنند می‌گویند اسم ولایت را ببرید ولی بروید دنبال کار خودتان و امور را انجام دهید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: این طرز فکر نوعی ولایت شعاری است چون دم از ولایت می‌زنند ولی خط رهبری و ولایت فقیه را دنبال نمی‌کنند.
خاتمی ادامه داد: برخی در کشور خط امام راحل (ره) را تحریف کرده‌اند و می‌گویند هرکه با ما باشد طرفدار حق و وحدت است و اگر بر خلاف میل ما عمل کند و یا با من نباشد وحدتی ایجاد نشده است.

خاتمی گفت: برخی افراد در کشور به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفته‌اند که در نمازهای جمعه شعار مرگ بر آمریکا گفته نشود در حالی که این شعار مقدس ملت ما است.
وی خاطر نشان کرد: جریانی که در کشورمی گوید همه باید نقد شوند، بدنبال حریم شکنی و اهداف خود هستند در حالی که برخی مسائل نباید تریبونی شود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره سخنان مختلف را می‌شنوند و روزانه نامه‌های زیادی به دفتر ایشان وصول می‌شود که مورد بررسی قرار می‌گیرد.
امام جمعه موقت تهران افزود: برجامی مورد تایید است که طبق ۹ بند نامه مقام معظم رهبری باشد و ملت ایران با دنیا در تعامل است بجز آمریکا و رژیم صهیونیستی، آمریکا تا دست از خباثت خود بر ندارد همین رویه وجود دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین از اینکه برخی گفته‌اند شهدای گمنام در اماکن تاریخی دفن نشوند را دیدگاه غربی ذکر و اظهار کرد: دفن شهدای گمنام در آثار تاریخی موجب ماندگاری و یک افتخار است.

گفتنی است دوم دیماه سال گذشته تدفین هشت شهید گمنام در محوطه میدان امیرچقماق یزد بر خلاف مصوبه شورای تامین استان، حواشی بسیاری در یزد و کشور ایجاد کرد.

ایرنا

اخبار مرتبط

ارسال نظر