تاریخ : 15 دسامبر 2015 - 19:21 - شناسه خبر : 6968 اخبار استان، اسلایدشو

اختصاصی صدای میبد/دکتر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

استان یزد می تواند به عنوان قطب صنعت اسب در خاورمیانه مطرح شود

صنعت اسب به عنوان یک صنعت درآمدزا و پاک می تواند با گردشگری گره بخورد و برای استان نیز درآمدزا باشد.

به گزارش صدای میبددکتر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در دومین سمینار تولید پاک با اشاره به وجود شرکت های آلاینده در سطح استان و مشکلات زیست محیطی به وجود آمده برای مردم گفت: این معضلات را باید در سیستم آموزش های مهارتی حل کنیم.
وی ادامه داد: در استان یزد برندهای ویژه ای همچون شیرینی، حنا و نساجی وجود داشته که متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده است. ما با احیاء و مطرح کردن این برندها می توانیم به تولید پاک و اشتغال زایی در استان کمک کنیم.
دکتر ابرقویی با اشاره به اینکه چرا در استان به جای شهرک صنعتی شیرینی، نساجی، حنا و … باید شهرک های صنعتی آب خواه آن هم در استان خشک یزد وجود داشته باشد افزود: کارخانجات فولاد قارچ گونه در استان در حال رشد هستند. استانی که یکی از بزرگترین معضلات آن کمبود آب است.
وی بر این نکته تاکید کرد که برخی از استان های کشور با وجود اینکه اصلا برند شیرینی یزدی را نداشتند در حال حاضر شیرینی خود را صادر می کنند و استان در این زمینه در حال درجا زدن است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تصریح کرد: جامعه دانشگاهی استان باید به دنبال این باشد که یک خط مشی و راه حل برای حل مشکلات به مسئولین استان ارائه بدهد.
دکتر ابرقویی همچنین به بحث صنعت اسب و گردشگری اشاره کرد و تاکید کرد: استان یزد به عنوان قطب اسب در کشور شناخته شده است. ما باید این صنعت را با آموزش گره بزنیم و استان را به عنوان قطب صنعت اسب در خاورمیانه معرفی کنیم.
وی ادامه داد: صنعت اسب به عنوان یک صنعت درآمدزا و پاک می تواند با گردشگری گره بخورد و برای استان نیز درآمدزا باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر