تاریخ : 25 دسامبر 2015 - 11:23 - شناسه خبر : 7226 اخبار شهرستان، اسلایدشو

اختصاصی صدای میبد/دکتر حسین اعرافی:

معتقدم تندروی برای اداره کشور خوب نیست/ اصلاح حوزه های انتخابیه از اولویت هایم است

هدف عمده من گام برداشتن در جهت اعتلای نشاط اجتماعی، رفع معضلات اجتماعی، توسعه و آبادانی هر دوشهر تفت و میبد است.

به گزارش صدای میبد: حسین اعرافی یک روز مانده به پایان نام نویسی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری تفت برای نامزدی در انتخابات آینده مجلس ثبت نام کرد. وی پس از ثبت نام با حضور در سالن کنفرانس فرمانداری تفت به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ گفت.

دکتر حسین اعرافی انگیزه ورود به عرصه انتخابات را این طور برشمرد: با اشراف و آشنایی و ارتباطی که با استان و مسائل دو شهرستان در زمینه اجتماعی و سیاسی دارم در این زمینه وارد شدم. امیدوارم بتوانم اعتماد مردم را در دو شهرستان جلب کنم.

وی هدف عمده خود را گام برداشتن در جهت اعتلای نشاط اجتماعی، رفع معضلات اجتماعی، توسعه و آبادانی هر دوشهر عنوان کرد و افزود: امیدوارم در این عرصه اعتماد مردم را جلب کنم و بتوانم برای رفع این مشکلات تلاش کنم.

همچنین اعرافی رویکرد جناحی خود را از موضع اعتدال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: معتقدم تندروی برای اداره کشور خوب نیست. اما با این مسئله موافق هستم که احزاب مختلف باید در کشور فعالیت داشته باشند. خود احزاب می توانند همدیگر را پایش کنند و این امر موجب می شود در جهت اعتلای کشور موفق باشیم. نظارت بر همدیگر امر میمون و مبارکی است.

دکتر اعرافی در جواب سوالی که در دوره قبل ریاست جمهوری شما مسئول دفتر قالیباف بودید اظهار داشت: قالیباف در زمینه مدیریت، مدیریت ممتاز و شاخصی در کشور دارد.

وی همچنین به این سوال که چرا میبدی ها در ثبت نام مشتاق تر از تفتی ها هستند این طور پاسخ گفت: موضوعاتی مانند عدم سنخیت و توازن جمعیت در دو شهرستان باعث شده که مردم شهرستان تفت نشاط کمتری برای ثبت نام و اعلام کاندیدا داشته باشند.

وی همچنین یکی از اولویت های کاری خود را عدالت در زمینه حوزه های انتخابیه استان عنوان کرد و تاکید کرد: تلاش هایی در سطح استان در سال های گذشته و یک و دو سال اخیر شد که به مصوب مجلس نرسید، تمام توانم را به کار می گیرم تا در شهرستان تفت هم نشاط انتخاباتی حاکم شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اولویت کاری در بحث نمایندگان، قانون گذاری است ادامه داد: باید اولولیت اصلی بحث قانون باشد، شاید در کوتاه مدت برای ما یک ضرری داشته باشد ولی در طولانی مدت بحث قانون مدای و منافع ملی و مسائل کلان کشوری و در رأس آنها منافع ملی باید قرار داشته باشد گرچه مسائل استان جدای از مسائل کشور نیست.

این کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به این سوال که تمایل دارید در صورت راهیابی به مجلس در کدام کمیسیون مشغول به کار شوید گفت: باتوجه به اینکه مدتی است در بهداشت و درمان مشغول به کار هستم و همچنین در بحث اقتصادی نیز فعال بوده ام علاقه مند هستم در یکی از این دو کمیسیون خدمت کنم.

دکتر حسین اعرافی در پاسخ به سوال خبرنگار صدای میبد در مورد احتمال حمایت اصلاح طلبان از او در صورت رد صلاحیت نامزدهای معرفی شده ی آنها گفت: در این موضوع هم باید اندکی زمان بگذرد تا تکلیف داوطلبان مشخص شود. اما در عین اینکه به نظرم در راستای منافع ملی در بسیاری از موضوعات کشور نیازمند اصلاح هستیم، اما موضع من اعتدال و قانون مداری است و معتقدم در هر دو جناح کلی کشور نقاط مثبت و منفی وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در تقسیم بندی حوزه انتخابیه و اصلاح حوزه ها نارضایتی شدیدی در شهرهای استان وجود دارد گفت: یکی از موارد توسعه نامتوازن و تبعیض برای استان تقسیم بندی حوزه های انتخابیه است. در سال های گذشته این موضوع اتفاق افتاده است. در جنوب استان مشکل داریم. استان باید برای رفع این مشکل بسیج شوند در یک و یا دو سال گذشته متأسفانه این موضوع به مصوبه نهایی مجلس نرسید. خواسته همه باید توسعه متوازن در سطح استان باشد.

 

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. منظور ایشون از تندروی چیه؟
    لطفا دوستان خبرنگار این دفعه از ایشون بپرسند که منظور ایشون از تندروی و کسانی که تندرو هستند دقیقا چیه؟

ارسال نظر