تاریخ : 28 دسامبر 2015 - 20:41 - شناسه خبر : 7272 خواندنی ها

پنتاگون کوچک افتتاح شد +(تصویر)

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی و ژنرال جان کمبل فرمانده ارتش آمریکا در افغانستان ساختمان جدید وزارت دفاع افغانستان را که از آن به نام ‘پنتاگون کوچک’ یاد می‌شود، افتتاح کردند. بعد از این وزارت دفاع افغانستان رسما صاحب ساختمان جدیدی به اسم “پنتاگون کوچک” ‌شد. غنی در مراسم افتتاح این […]

No Pic
پنتاگون کوچک افتتاح شد +(تصویر)

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی و ژنرال جان کمبل فرمانده ارتش آمریکا در افغانستان ساختمان جدید وزارت دفاع افغانستان را که از آن به نام ‘پنتاگون کوچک’ یاد می‌شود، افتتاح کردند.

بعد از این وزارت دفاع افغانستان رسما صاحب ساختمان جدیدی به اسم “پنتاگون کوچک” ‌شد.

غنی در مراسم افتتاح این ساختمان گفت که با تکمیل بنای این ساختمان نیروهای ارتش ملی افغانستان به سمت نهادینه شدن، حرفه‌ای شدن و قوی شدن گام برمی‌دارند.

او گفت امکاناتی که در این ساختمان فراهم شده در سطح منطقه بی‌نظیر است.

قبلا مقام‌های آمریکایی اعلام کرده بودند که ساختمان جدید با طرح شبیه ساختمان وزارت دفاع آمریکا، با هزینه ۱۶۰ میلیون دلار ساخته شده است.

این ساختمان پنج طبقه‌ با گنبد ۳۴ متری ظرفیت ۲۵۰۰ کارمند را در خود دارد.

ساختمان جدید وزارت دفاع شامل سربازخانه، پادگان‌های اضافی، سیستم فاضلاب و دستگاه تولید نیرواست.

غذاخوری و تالار کنفرانس این ساختمان به ترتیب گنجایش ۱۰۰۰ و بیش از ۹۰۰ نفر را دارد.

در این ساختمان جدید باشگاه ورزشی، مرکز بهداشت و اتاق‌هایی برای برگزاری دادگاه‌نظامی هم در نظرگرفته شده است.

هزینه مبلمان و سیستم فناوری این ساختمان بیشتر از ۴۵ میلیون دلار برآورد شده است.

پنتاگون کوچک افتتاح شد +(تصویر)

“ارتش افغانستان سمبول وحدت ملی”
غنی ارتش ملی افغانستان را سمبل وحدت ملی این کشور خواند که به صورت داوطلبانه وارد این نهاد شده و در سراسر افغانستان از خاک این کشور دفاع می‌کنند.

او گفت که برای حمایت از نیروهای افغانستان به همکاری نمایندگان مردم، جامعه مدنی و رسانه‌ها ضرورت است.

رئیس جمهوری افغانستان، روحیه نیروهای ارتش ملی و در کل نیروهای امنیتی این کشور را عالی توصیف کرد و گفت که هنوز سربازان افغان میدان مبارزه را ترک نکرده و آنان را باید با ارتش‌ کشورهای مقایسه کنید که ساحه وسیع خاکش را به دشمنان واگذار کرده‌اند.

او از هند به خاطر کمک ۴ فروند هلی‌کوپتر MI۲۵ تشکر کرد و گفت که سه فروند آن به کابل رسیده و یک فرونده نیز در روزهای آینده به افغانستان تحویل داده خواهد شد.

او از فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان قدردانی کرد و گفت که تا سه هفته دیگر اولین دسته هواپیماهای جنگی توسط آمریکا نیز به ارتش افغانستان تسلیم داده خواهند شد.

وزارت دفاع افغانستان قبلا اعلام کرده بود که آمریکا تا پایان سال جاری میلادی ۲۰ فروند هواپیمای جنگی در اختیار ارتش افغانستان قرار می‌دهد.

این هواپیماها از نوع A۲۹ اعلام شده بود که قادر به حمل بمب‌های سبک بوده و امکان نصب توپ و ماشیندار نیز در این نوع هواپیماها وجود دارد.

ارسال نظر