تاریخ : 5 ژانویه 2016 - 18:33 - شناسه خبر : 7422 ایران و جهان

رونمایی از دومین شهر موشکی زیرزمینی سپاه

مهرماه امسال بود که برای نخستین بار تصاویری از یکی از پایگاه های موشکی سپاه پاسداران در اعماق ۵۰۰ متری زمین و در دل کوه منتشر شد. در همین رابطه، لحظاتی پیش با گذشت حدود ۳ ماه از رونمایی از اولین شهر موشکی سپاه، دومین شهر موشکی زیرزمین ایران رونمایی شد.

مهرماه امسال بود که برای نخستین بار تصاویری از یکی از پایگاه های موشکی سپاه پاسداران در اعماق ۵۰۰ متری زمین و در دل کوه منتشر شد. بعد از این رونمایی بود که سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان داشت که پایگاه‌های زیرزمینی موشک‌های دور برد جمهوری اسلامی ایران در همه استانها و شهرهای این مرز و بوم مستقر و آماده هستند و در اعماق ۵۰۰ متر زیر کوه‌های بلند قرار دارند. رونمایی از نخستین شهر موشکی سپاه در رسانه‌های جهان بسیار بازتاب داشت و موجب شگفتی بسیاری شد.

به گزارش «تابناک»، در همین رابطه، لحظاتی پیش با گذشت حدود ۳ ماه از رونمایی از اولین شهر موشکی سپاه، دومین شهر موشکی زیرزمین ایران رونمایی شد.

در این رونمایی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از یکی دیگر از شهرهای موشکی نیروی هوافضای سپاه بازدید کرده است. در فیلم منتشره از این بازدید، موشک‌هایی از جمله موشک بالستیک عماد با برد ۱۷۰۰ کیلومتر به عنوان جدیدترین موشک بالستیک ایران دیده می‌شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده که در بیشتر شهرهای کشور، شهرهای موشکی بزرگی احداث کرده که از دید و تیر دشمن در امان است و در صورت نیاز، از آنها استفاده خواهد شد.

سردار امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، در مراسم رونمایی از اولین شهر زیرزمینی موشکی اعلام کرده بود: پایگاه‌های موشکی ما در اعماق ۵۰۰ متری زمین آماده مقابله با تهدیدهای دشمنان هستند.

وی تأکید کرده بود: پایگاه‌های زیرزمینی موشک‌های دوربرد جمهوری اسلامی ایران در همه استان‌ها و شهرهای این مرز و بوم مستقر و آماده هستند و در اعماق ۵۰۰ متر زیر کوه‌های بلند قرار دارند. فرمانده نیروی هوافضا سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای ناامن از ثبات کامل برخوردار است، گفت: این نتیجه تلاش شبانه روزی همه نیروهای مسلح از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی است و ملت ایران مطمئن باشد، دشمن هیچ کاری از پیش نمی‌برد. وی تأکید کرد: ایران آغاز کننده هیچ جنگی نیست، ولی اگر اشتباهی از بیگانه سر بزند، پایگاه‌های موشکی از اعماق زمین مانند آتشفشان فوران می‌کند و این برای دشمن خانمان سوز است.

توانمندی سپاه قابل تحسین است

علی لاریجانی در جریان بازدید از یکی از پایگاه‌های موشکی سپاه، توانمندی سپاه را قابل تحسین خواند. رئیس مجلس شورای اسلامی طی بازدید از بخش‌های مختلف نیروی هوافضای سپاه، در جریان فعالیت‌های این نیرو قرار گرفت. در این دیدار، فرماندهان و مسئولان نیرو با تشریح میزان آمادگی دفاعی خود، روش‌های مقابله با دشمن احتمالی در عرصه‌های گوناگون را بیان کردند. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در جمع فرماندهان و کارکنان این مراکز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این نیرو به ‌خصوص شهیدان حاج احمد کاظمی و حاج حسین تهرانی‌مقدم و تجلیل از پیشرفت‌ها و توانمندی‌ ایجاد شده گفت: روحیه انقلابی، اخلاص، توکل بر خدا و همچنین فرهنگ حاکم بر سپاه همراه با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی، امروز قدرتی از سپاه ساخته که دشمن را مرعوب نموده است.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که اکنون در سپاه در زمینه‌های مختلف روی داده، موجب خوشحالی همه دوستداران نظام و کشور است و این مهمترین عامل بازدارندگی است که باعث ایجاد امنیت و صلح در کشور و منطقه می‌شود. لاریجانی در بخشی از سخنان خود به حمایت بیش از پیش مجلس شورای اسلامی از اعتبارات موشکی در برنامه ۵ ساله ششم تأکید کرد.

ارسال نظر