تاریخ : 10 ژانویه 2016 - 11:31 - شناسه خبر : 7538 اخبار شهرستان، فرهنگی

دومین نشست «کتابخوان» شهرستان میبد برگزار می شود

سرپرست اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان میبد از برگزاری دومین نشست «کتابخوان» شهرستان میبد مورخ چهارشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۴ در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

سرپرست اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان میبد از برگزاری دومین نشست «کتابخوان» شهرستان میبد  مورخ چهارشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۴ در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش بفرونیوز،محسن کارگر سرپرست اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان میبد در این خصوص اعلام کرد: “هدف از برگزاری نشست ‌های «کتاب خوان» برپایی نهضتی در جهت رشد و ترویج فرهنگ کتابخوانی، به اشتراک‌ گذاری کتاب‌ های خوانده شده، ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه و معرفی کتاب ‌های مفید و کاربردی برای مخاطبان می ‌باشد”.

 وی گفت: اولین نشست کتابخوان شهرستان میبد که در واقع یکصد و چهل و نهمین نشست از سلسله نشست های طرح ملی کتابخوان بود در ۱۵ مهرماه سال جاری در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری امام صادق(علیه السلام) شهیدیه برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی مسئولین محترم شهرستان و اهالی فرهنگ، کتاب و کتابخوانی مواجه شد و ده نفراز فرهیختگان شهرستان متشکل از نویسنده و محقق، فعال فرهنگی، فعال رسانه، اعضای فعال کتابخانه ها و کتابداران به معرفی تأثیرگذارترین کتاب در زندگی خود برای حاضرین پرداختند.

وی اظهار داشت: “در دومین نشست «کتابخوان» شهرستان میبد که با همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان روز چهارشنبه  چهاردهم بهمن ماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، نوجوانان عضو فعال کتابخانه های شهرستان، فعالان فرهنگی و کتابداران کتاب های مورد علاقه خود را برای شرکت کنندگان در نشست معرفی می‌ نمایند”.

 کارگر با بیان اینکه شرکت در این نشست ‌ها برای عموم آزاد است، افزود: “ثبت نام برای معرفی کتاب در نشست ‌های «کتابخوان» از طریق سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به نشانیyazdpl.ir  www. امکان‌ پذیر است”.

 وی همچنین با اشاره به نشست‌ های کتابخوان مدرسه‌ای گفت: “نشست های کتابخوان مدرسه ‌ای نیز در سطح شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان ، مدیران مدارس و اداره کتابخانه‌ های عمومی به صورت منظم و برنامه ‌ریزی شده در حال برگزاری است که با استقبال معلمان و دانش‌آموزان همراه بوده است و تاکنون دو نشست کتابخوان مدرسه ای با همکاری مدارس راهنمایی پسرانه سیداحمد آتشی و شهید محمدرضا کارگر در شهرستان برگزار شده است.

 گفتنی است «کتاب خوان» عنوان نشست‌هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب‌ های خوانده شده و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قالب معرفی کتاب برگزار می شود. این جلسات در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربه ‌های مطالعاتی افراد کتاب خوان را برای سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد.

ارسال نظر