تاریخ : 23 ژانویه 2016 - 23:28 - شناسه خبر : 7859 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

با حضور مسئولین میبد:

کلنگ مجموعه ترویج علوم شهرستان میبد به زمین زده شد

این مجموعه در جهت ترویج علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و … گام خواهد برداشت. در آینده این مکان دارای آزمایشگاهای مجهز و با آسمان خوبی که میبد دارد ساخت یک رصد خانه در دستورکار خواهد گرفت.

به گزارش صدای میبد: عصر روز جمعه با حضور سیدعلی نقیبی زاده شهردار، آتشی رئیس شورای شهر و بهارستانی عضو شورای شهر میبد کلنگ مجموعه ترویج علوم شهرستان میبد در پارک غدیر به زمین زده شد.

مصطفی بابایی مدیرعامل انجمن اختر شناسی میبد هزینه اولیه ساخت این مجموعه را دو میلیاردریال برآورد کرد و افزود: ایده ساخت یک رصد خانه از سال ۸۲ در ذهنمان شکل گرفت. اوایل نوروز امسال پیگیر این ایده شدیم. آیت الله اعرافی امام جمعه میبد حمایت همه جانبه ای را از ما داشتند تا بتوانیم طرح علمی نجوم در شهرستان را جا بیندازیم.

وی هدف از ساخت این مجموعه را ایجاد کانون ترویج علوم پایه در شهرستان میبد عنوان کرد و ادامه داد: این مجموعه در جهت ترویج علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و … گام خواهد برداشت. در آینده این مکان دارای آزمایشگاهای مجهز و با آسمان خوبی که میبد دارد ساخت یک رصد خانه در دستورکار خواهد گرفت.

بابایی اضافه نمود: مجموعه ترویج علوم جهت استفاده دانش آموزان برای انتخاب علوم محض که برای شهرهای دانشگاهی زیربنا هستند و همچنین جذب گردشگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی یکی از اهداف ساخت این مجموعه را حمایت از پژوهشگران شهرستان بیان کرد و تصریح کرد: مردم از رده سنی ۴ سال به بالا در آینده می توانند از این مکان استفاده کنند به همین خاطر مکان مورد نظر را در داخل پارک در نظر گرفتیم.

بابایی در پایان خاطر نشان ساخت: هزینه ساخت این مجموعه کاملا خیری است و ساخ آن دو تا ۵/۲ سال به طول خواهد انجامید.

خبرنگار: سیدمحمد نبوی

DSC_6003

DSC_6009  DSC_6004 DSC_6007

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر