تاریخ : 25 ژانویه 2016 - 17:56 - شناسه خبر : 7909 اخبار شهرستان، با دیگر رسانه ها

سارقین خودرو با هوشیاری شهروندان میبدی به دام افتادند +عکس

پس از وقوع سرقتهای جنجالی اخیر در میبد عصر امروز حدود ساعت ۱۶:۳۰ سه خودرو در محمودآباد میبد مورد سرقت قرار گرفت.

پس از وقوع سرقتهای جنجالی اخیر در میبد عصر امروز حدود ساعت ۱۶:۳۰ سه خودرو در محمودآباد میبد مورد سرقت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سایت “برج نیوز” سارقین با شکستن شیشه های این خودرو اقدام به سرقت ضبط و اشیاء داخل داشبورد کرده بودند. ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه خودرویی دیگر با اقدامی مشابه در همین محله مورد سرقت قرار گرفت و سارقین با استفاده از خلوتی خیابان و تاریکی محل اقدام به سرقت ضبط و پول داخل خودرو کرده و متواری گشتند.

حدود ساعت ۱۹ سارقین در حال سرقت از خودروی پارس سفید رنگ اینبار هم در محله محمودآباد بودند که یکی از همسایگان متوجه صدای شکستن شیشه خودرو میشود و با اقدام بموقع و ایجاد سرو صدا باعث اطلاع دیگر همسایگان میگردد و با حضور آنها یکی از سارقین به دام مییفتد سارق که با دیدن مردم شوکه و درمانده شده بود با پرتاب آجر قصد فرار داشت که با اقدام به موقع یکی از شهروندان به دام میفتد و سپس سریعا به مقامات قضایی تحویل داده می شود ولی متهم دیگر قبل از رسیدن مردم بلافاصله پا به فرار میگذارد.

IMG-20160124-WA0003

تحقیقات میدانی خبرنگار “برج نیوز” حاکی از اینست که سارق دستگیر شده از اهالی غیربومی یکی از استانهای جنوب کشور می باشد و اخیرا از زندان آزاد شده و دلیل سرقت خود را فشار اقتصادی و معیشتی بیان کرده بازجویی از این سارق ادامه دارد و تلاش برای یافتن همدست وی در حال انجام میباشد.

با صنعتی شدن شهرستان میبد و اقامت غیربومیها در این شهر جهت کار و امرار معاش و از آنجا که تراکم جمعیت یکی از عوامل بزه کاری می باشد روز به روز به میزان جرم و جنایت در این شهرستان افزوده میشود و مسئولین ذیربط هنوز اقدامی باز دارنده و عبرت آموز برای این معضل اجتماعی که با جان و مال مردم در ارتباط است انجام نداده اند.

در گذشته های نه چندان دور فکر سرقت در میبد هم دور از ذهن بود ولی در حال حاضر وضعیت به گونه ای است که اگر از سرقت، قتل، ضرب و شتم دسته جمعی و انواع خلافهای دیگر در میبد حرف به میان آید شهروند میبدی خیلی تعجب نمیکند و در صدد موشکافی و پیگیری موضوع بر می آید.

آنچه که در این میان ضروری به نظر میرسد اقدام موثر مسئولین انتظامی و قضایی شهرستان میبد در خصوص حل این معضل می باشد مسئولین ذیربط باید با انجام اقدامی مناسب و بسترسازی و فرهنگ سازی عمیق و گام به گام آرامش همشهریان را فراهم نمایند و طوری عمل نمایند که شهرستان میبد به همان رتبه منفی خود در سالهای قبل در ایجاد جرم و سرقت قرار گیرد.

توصیه های پلیس به شهروندان میبدی

از پارک کردن خودرو در اماکنی که تردد در آنها فوق العاده کم است و فاقد دید و روشنایی کافی هستند، اجتناب کنید.

هنگام ترک خودرو از بسته بودن درها و بالا بودن شیشه ها اطمینان یابید.

هنگام توقف های کوتاه مدت و لحظه ای، از رها کردن خودرو با درهای قفل نشده و سوئیچ روشن جدا خودداری کنید.

هنگام نقص فنی به تعمیرگاه های مورد اعتماد مراجعه کنید و همچنین از سپردن کلید به افراد غیرمطمئن پرهیز نمایید.

از گذاشتن اشیای گران قیمت، اسناد و مدارک بویژه اسناد و مدارک خودرو در داخل آن خودداری کنید و صرفا در مواقع لزوم آن را حمل و پس از رفع نیاز به محل مطمئن بازگردانید.

ارسال نظر