تاریخ : 28 ژانویه 2016 - 8:04 - شناسه خبر : 7950 اخبار استان

طبيعت‌گردي در استان يزد رونق مي‌گيرد

طبيعت منحصر به فرد و هم‌مرزي کوير و کوهستان در استان يزد، يكي از محورهاي اصلي برنامه پنج ساله گردشگري استان است.

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد اظهار كرد: طبيعت منحصر به فرد و هم‌مرزي کوير و کوهستان در استان يزد، يكي از محورهاي اصلي برنامه پنج ساله گردشگري استان است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد،”محمدمهدي شرافت” با اشاره به اقدامات و عملکرد مطلوب کميته طبيعت‌گردي استان، عنوان کرد: استان يزد به علت استقرار در دو زيست کره بياباني ـ کوهستاني، داراي اقليم و طبيعتي منحصر به فردي است که اين ويژگي مي‌تواند عامل مهمي در جذب گردشگران و به ويژه طبيعت‌گردان باشد.

وي افزود: بدين لحاظ کميته طبيعت‌گردي استان يزد با هدف توسعه پايدار طبيعت‌گردي و با هماهنگي ديگر اعضاي کميته استاني و کميته تخصصي سازمان در راستاي اهداف سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور و کميته ملي طبيعت گردي به طور مستمر و فعال با ارائه و تصويب طرح‌هاي مثمر ثمر به فعاليت خود ادامه داده است.

اين مقام مسئول تصريح کرد: اميد است با توجه به اين که در طرح برنامه پنج ساله گردشگري استان يکي از محورهاي اصلي، هم‌مرزي کوير و کوهستان در استان يزد است، جهت رونق طبيعت‌گردي استان اقداماتي نظير برگزاري همايش‌هاي مختلف در زمينه هاي اکوتوريسم کويرنوردي، تهيه نقشه و بروشور اکوتوريستي استان يزد و معرفي جاذبه‌هاي طبيعي، معرفي هرچه بهتر روستاهاي هدف گردشگري و مناطق حفاظت شده و شکارگاه‌ها و همچنين تهيه کارت پستال طبيعت‌گردي صورت پذيرد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: از ديگر فعاليت‌هايي که اين اداره کل در نظر دارد در راستاي اهداف مذکور به انجام رساند، مي‌توان به شناسايي و معرفي پديده‌هاي اکوتوريستي تک مکاني و تک زماني، عکس‌برداري هوايي از مناطق نمونه گردشگري استان، مشخص كردن مسيرهاي شاخص طبيعت‌گردي يزد، شناسايي و تصويب مناطق پيشتاز اکوتوريست بياباني و کويري، مشخص كردن و معرفي سايت‌هاي مهم اکوتوريستي استاني با هماهنگي ديگر اعضاي کميته اشاره كرد.

شرافت اظهار كرد: مناطق حفاظتي جنگل باغ شادي، منطقه حفاظت شده سياه‌کوه اردکان، منطقه شيرکوه، منطقه خرانق، کوير رستاق، منطقه گردشگري عقاب‌کوه و کوير بکر و دست نخورده بافق چند نمونه از اکوتوريسم زيباي يزد به حساب مي‌آيند.

مديرکل ميراث فرهنگي استان از ديگر برنامه‌هاي اين اداره کل پيرامون طبيعت‌گردي و توسعه پايدار آن را شناسايي، ارزيابي و معرفي مناطق مستعد طبيعت‌گردي به سرمايه‌گذاران علاقمند به عنوان فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي توسعه طبيعت‌گردي، همکاري و هماهنگي با کارشناس ثبت سازمان جهت به ثبت رساندن جاذبه‌هاي طبيعي گردشگري، تبديل عکس‌هاي هوايي به فايل‌هاي تبليغاتي و اقلام فرهنگي جهت معرفي مناطق نمونه گردشگري و جذب بخش خصوصي سرمايه‌گذار در اين بخش‌ها و همکاري با کميته تخصصي سرو ابرکوه جهت حفاظت و نگهداري از اين اثر طبيعي ملي استان عنوان کرد.

ارسال نظر