تاریخ : 9 فوریه 2016 - 22:18 - شناسه خبر : 8443 اخبار شهرستان، اسلایدشو

آیت الله اعرافی در جمع دانشجویان دانشکده علوم قرآنی میبد:

انقلاب اسلامی در بازگشت و توجه به قرآن گام بزرگی برداشته است

این دانشکده ها در حوزه ساختار، بودجه، هیئت علمی، اشتغال دانش آموختگان و بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری راه درازی در پیش دارد.

به گزارش صدای میبد: آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در بازدید از دانشکده علوم قرآنی میبد در جمع دانشجویان این مرکز ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت.

امام جمعه میبد محور اول بحث خود را بر قرآن بنا نهاد و افزود: این دانشکده پایه ریزی شده تا آموزش و پژوهش های قرآنی و فرهنگ قرآنی رواج پیدا کند. جامعه حظ خود را از قرآن ببرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه از برکات نظام رویکرد قرآنی آن است خاطرنشان ساخت: حجم وسیعی از فعالیت های پس از انقلاب در حوزه قرآن در قلمرو پژوهش، آموزش، محصولات، نشریات و نرم افزارهای قرآنی است.

وی ادامه داد: حرکات فرهنگی عمومی در رشته حفظ، قرائت، تجوید در کشور صورت گرفته و پایه ریزی ساختارهای قرآنی هم همین دانشکده هاست.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام قطعا معدل کل فعالیت های قرآنی اش بالاتر است و این در حالی است که زبان مادری ما از زبان اصلی قرآن فاصله دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در بازگشت و توجه به قرآن گام بزرگی برداشته است. در این مسیر دانش پژوهان قرآنی و قرآن آموزان از حوزه و دانشگاه بر می خیزند که رسالت سنگینی دارند.

وی اضافه نمود: در سال های اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای قرآن را پایه ریزی کرد. سعی شده مناسبت های قرآنی در کشور سامان داده شود.

امام جمعه میبد با بیان اینکه در این زمینه کاستی ها و خلإ هایی وجود دارد که باید پر شود بیان کرد: علیرغم گام هایی خوبی که در زمینه دانشکده های علوم قرآنی برداشته شده، سوگمندانه باید گفت آنچه مطلوب بود با لایه های گوناگون و عمیق و جایگاه در شأن این مراکز همچنان محقق نشده است.

وی آینده شغلی و کاری کسانی که در این دانشکده ها فعالیت می کنند را مهم دانست و افزود: این دانشکده ها در حوزه ساختار، بودجه، هیئت علمی، اشتغال دانش آموختگان و بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری راه درازی در پیش دارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر