تاریخ : 20 فوریه 2016 - 21:03 - شناسه خبر : 8937 یادداشت

انتخاب برتر

محمدرضا جانب اللهی فیروزآبادی

یکی از انتظارات و مطالباتی که معمولاً مردم ما به اشتباه از نمایندگان یا کاندیداهای مجلس دارند اینکه در جهت پیگیری و جذب اعتبارات و امکانات مختلف برای حوزه انتخابی خود، تلاش کند و متأسفانه بعضاً مشاهده می شود راهکارهای تبلیغاتی برخی از کاندیداها نیز به سمت و جهتی می رود که ذائقه های مردم […]

یکی از انتظارات و مطالباتی که معمولاً مردم ما به اشتباه از نمایندگان یا کاندیداهای مجلس دارند اینکه در جهت پیگیری و جذب اعتبارات و امکانات مختلف برای حوزه انتخابی خود، تلاش کند و متأسفانه بعضاً مشاهده می شود راهکارهای تبلیغاتی برخی از کاندیداها نیز به سمت و جهتی می رود که ذائقه های مردم را تحریک کند. از وعده های کلانی چون تبدیل روستا به شهر تا احداث دامداری در یک روستای دورافتاده!! وعده هایی که وقتی پای قانون، به میان می آید غیر قابل اجراست. قانونی که به دست همین نمایندگان و منتخبین مردم، مصوب گردیده است.
مردم ما باید بدانند و قطعاً می دانند که وظیفه نماینده مجلس بعنوان نماینده افکار عمومی، قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون توسط دستگاههای اجرایی است. قانونی که اگر به درستی و به دور از حب و بغض و زد وبندهای حزبی و گروهی تصویب شود تمام خواسته های مردم را برآورد خواهد کرد.
اگر در طول سالهای گذشته مردم ما شاهد بی عدالتی های در حوزه های انتخاباتی بوده اند، اگر در توزیع منابع و اعتبارات دولتی ظلمی آشکار صورت می گیرد، اگر برای نیمی از استان ما با جمعیتی بیش از ۸۰۰ هزار نفر یک نماینده و برای شهرستانی با کمتر از ۸۰ هزار نفر جمعیت نیز یک نماینده تعریف می شود چیزی جز نقص در قانون گذاری یا اجرای قانون، نیست. قانونی که یک روزی بر مبنای مساحت تصویب گردیده که البته خود این مساحت هم، جای بحث دارد!! این یک محاسبه پیچیده نیست بلکه یک عدد دو دو تا چهارتاست که با هر منطقی می توان آن را پذیرفت.
قصد جسارت به هیچ نماینده و مقام و نهاد و قوه ای نیست اما مردم ما امروز بی عدالتی ها را خوب می بینند و درک می کنند و اگر همچنان در پای صندوق های رأی، حضوری پر رنگ دارند نشان از این نیست که همه چیز را بر وفق مراد می بینند بلکه اصل نظام خودشان را که برگرفته از حکومت عدل علی (ع) است را دوست می دارند و حضور بر پای صندوق رأی را نوعی مقابله مستقیم با دشمنان اسلام و انقلاب می دانند. حتی اگر در تنگنای اقتصادی باشند.
یکی از مواردی که تقریباً در تمام انتخابات قبلی در شهرستان میبد تجربه شده اینکه شهروندان میبدی در هر دوره از انتخابات، عملکرد نامزدها را خوب رصد می کنند اما در عمل، عِرق محله گرایی دارند واین در مجموع، به نفع شهرستان نیست. چه بسا افرادی انتخاب شوند که مورد تأئید شورای نگهبان باشند، مدیری لایق در عرصه های مختلف مدیریتی باشند. سخنران خوبی باشند. چهره ای موجه داشته باشند اما قانون گذار خوبی نباشند.
مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: «کسانی که به وسیله شوراى نگهبان صلاحیتشان اعلام می‌شود، معنایش این است که از حداقل صلاحیت مورد نیاز برخوردارند. در بین این کسانى که اعلام می‌شوند، افرادى هستند با صلاحیت‌هاى بالاتر، افرادى هستند در سطح پائینتر. هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه هاى انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند.»
و سخن آخر با کاندیداها و البته منتخب نهایی مردم: انتظاری که مردم از قانونگذار دارند اینکه در برابر هر قانونی که مصوب می کند رضای خداوند را در آن لحاظ کند که اگر چنین باشد عدالت را نیز در پی خواهد داشت و قانونی که بر اساس رضایت خداوند و عدالت باشد همه مردم نیز در برابر آن سر تعظیم فرود خواهند آورد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر