تاریخ : 24 فوریه 2016 - 13:57 - شناسه خبر : 9125 یادداشت

دکتر میرمحمدی،کاندیدای موقعیت شناس

سیدمحمد نبوی

در این میان دکتر میر محمدی با درک شرایط جدید و با شم سیاسی خود از عرصه رقابت کناره گرفت تا علاوه بر حفظ شأن و جایگاه اجتماعی خویش سهمی در ناکامی اصول گرایان نداشته باشد

دکتر میرمحمدی با ارائه یک بیانیه انصراف خود را از ادامه رقابت های انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد. رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد که ابتدا از حوزه یزد و اشکذر کاندیدا شده بود در نهایت حوزه تفت و میبد را برای رقابت برگزید. این تغییر حوزه انتخابیه گمانه زنی های فراوانی را در محافل، مجالس و شبکه های اجتماعی در پی داشت که اکثراً از عدم حمایت اصول گرایان از دکتر میر محمدی در مقابل جوکار و به تبع آن ناکامی دکتر در حوزه یزد و اشکذر حکایت می کرد.

دکتر میرمحمدی با ورود به حوزه تفت و میبد سعی داشت تا شرایط جدیدی را رقم بزند که البته در اینجا نیز مورد بی مهری اصول گرایان قرار گرفت. با حمایت اصلاح طلبان از کاندیداتوری دکتر دهقانی به عنوان نامزد اصول گرای میانه رو و معتدل موج های حمایت مردمی از این کاندیدای دیپلمات به راه افتاد، مسئله ای که از چشم دکتر و دیگر نامزدها دور نماند. در حقیقت پایگاه مردمی اصلاح طلبان معاون سیاسی امنیتی سابق استان فارس را به رقیبی قدر بدل نمود و باعث شد تا نمایندگان جناح اصول گرا دست به بررسی و بازبینی موقعیت سیاسی، اجتماعی خود در عرصه انتخابات بدانند.

جناح اصول گرا که با رد صلاحیت تمام نامزدهای اصلاح طلبان خود را پیروز انتخابات می پنداشت با اعلام حضور اصلاح طلبان در انتخابات و حمایت تمام قد آنان از دکتر دهقانی، نامزد اصول گرا ولی معتدل و میانه رو که حمایت های پی در پی نامزدهای انتخابات را در پی داشت مجبور شد تا میدان رقابت را به حریف تحویل دهد.

در این میان دکتر میر محمدی با درک شرایط جدید و با شم سیاسی خود از عرصه رقابت کناره گرفت تا علاوه بر حفظ شأن و جایگاه اجتماعی خویش سهمی در ناکامی اصول گرایان نداشته باشد؛ البته دکتر میر محمدی با عدم حمایت و نام بردن از کاندیدای جبهه پایداری در بیانیه خویش از اختلاف میان اصول گرایان پرده برداشت.

وی در قسمتی از بیانیه خود این طور بیان کرده است: «اگر چه می‌دانم این تصمیم حقیر باعث می‌شود تا موجبات دلخوری و گلایه بسیاری از عزیزان همراه من در دو شهرستان یادشده فراهم شود اما من ضمن عرض ارادت مجدد و حق دادن به این بزرگواران، خاضعانه و با نهایت وجود از آنان عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم آنان نیز مرا ببخشند تا به این وسیله در اجر تصمیم یاد شده –که خدا را شاهد می‌گیرم جز برای رضای او نیست- شریک باشند.

در پایان از تمام هموطنانم و به ویژه همشهریان و هم‌استانی‌های عزیزم درخواست می‌کنم تا ضمن شناخت کامل از تمام کاندیداها، با رای خود فرزندان مومن و انقلابی این ملت را راهی خانه ملت کنند.»

 

 

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. این احمقی که این مطلب رو نوشته خیلی پرمدعاست که از روزنامه نگاری چیزی میفهمه !
    متاسفم برای شهرم !

  2. شما برای خودت متاسف باش که خانواده ات جز فحاشی و توهین تربیت دیگری بهت یاد ندادند.

  3. سلام اینها که تاب تحمل نظرات مخالف را ندارند چطور خود را پیرو مقام معظم رهبری می دانند که حتی دشمنان را نیز دعوت به حضور می کنند. متاسفم برای علیرضا خان که ادعای اصولگرایی دارند ولی از اصول هیچ نمی فهمند

ارسال نظر