تاریخ : 25 آوریل 2015 - 8:42 - شناسه خبر : 94 اخبار استان، ورزشی

گفت و گو با تکواندوکار نمونه ی استان یزد؛

مسئولین ورزش استان،تکواندو را بیشتر دریابید

سعید صادقیان پور متولد ۱۳۷۱ یکی از تکواندوکاران نمونه ی استان یزد است که درمدتی پیش توانسته همچون ستاره ای در آسمان بدرخشد وبرای استان افتخار نایب قهرمانی را کسب کند بدین خاطر به گفتگویی با وی نشستیم که در زیر می خوانید.

از ورود خود به حوزه ی رزمی ورزش تکواندو برایمان بگویید؟ از آنجا که از کودکی بچه ای شیطون وبازیگوش بودم وعلاقه ی شدیدی به  جنگیدن داشتم خانواده ام تصمیم به اینکه من را دریکی از رشته های رزمی مثل تکواندو ثبت نام کردند تا از شیطنت من کمی کاسته شود وشاید با ورود به این رشته خودم را خالی کنم.
از چه سالی تکواندو را به صورت جدی دنبال کردید؟ از سال ۸۶ این ورزش را شروع کرده ونزدیک به ۴ سال به صورت جدی ومداوم آن را دنبال میکنم.
اولین بازی خود را درچه سالی آغاز کردید؟در سال ۹۱ در مسابقات تیم ملی  شرکت کردم اما آن موقع به دلیل شاید تمرینهای کم که انجام داده بودم یا بار اول موفق نشدم وحذف شدم اما از آنجا که هدف من جدی بود در دوره های بعد به صورت پشت سر هم باموفقیت در تیم ملی مواجه شدم و فیکس تیم ملی شدم.
در چه مسابقاتی شرکت داشته وصاحب کسب مقام شدید؟در۵ اسفند ماه ۹۳ در مسابقات انتخابی  تیم ملی  پاراتکواندو مجدد حضور پیدا کردم  وپس از موفقیت در دوره ی انتخابی ها در اردوی تیم شرکت کردم ونزدیک به ۲ ماه در اردو مشغول تمرینهای آماده سازی خود بوده که آنها را انجام میدادم.
از شرکت خود در مسابقات پار آسیایی برایمان بگویید؟ اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا پاراتکواندو بود که دارای گرید ۴ و۴۰ امتیاز المپیک راشامل میشد که موفق به کسب نشان نقره شدم وعنوان نایب قهرمانی آسیا راکسب کردم وبدین خاطر ۲۴ امتیاز به رنکینگ المپیکم افزوده شد.

خانواده شما تا چه اندازه در موفقیت های شما سهیم هستند؟از آنجا که از همان ابتدا خانواده ام من را ب این رشته گذاشتند تاثیر به سزایی داشته واز هرجهت چون امکانات ومالی من را حمایت کردند و شیطنت های من سرنوشت من را تغییر داد.
هدف شما از شرکت در این رشته وهنر چیست؟ تکواندو یک رشته المپیکی بوده وهدف من شرکت در بازیهای المپیکی وکسب مقام افتخار برای شهر عزیزمان است و در حال حاضر هدفم این است که بتوانم با تلاش فراوان وحمایت مسولین در بازیهای المپیک ۲۰۲۰توکیو شرکت کرده و برای رسیدن به هدفم سخت در تلاش هستیم.
درخواست شما از مسولین چه میباشد؟  امیدوارم مسولین از نظر امکانات ورزشی ومالی ورزشکاران را بیشتر وبیشتر حمایت کرده چون آینده ی ما به همین ورزش مربوط شدهچون جزء کار ما محسوب میشود وبرای کسب افتخار بیشتر نیاز به ورزش و تمرین های بیش از این داریم، امیدوارم که حل شود.
در استان یزدتا چه اندازه به این رشته بهاء داده میشود؟متاسفانه این ورزش در استان یزد شرایط مطلوبی نداشته اما همچنان با توجه به مدیریت وبرنامه ریزی های درست وصحیحی که انجام شده است جایگاه خوبی در کشور پیدا کرده وآینده ای درخشان دارد اما خانواده ها تکواندو را یک ورزش رزمی ولی دارای خطر به حساب می آورنددر صورتی که چنین نیست.
آیا فعلا مسابقه ای برای شرکت در آن دارید؟شهریور ماه مسابقات قهرمانی جهان ترکیه ۲۰۱۵ است که دارای گرید ۸و ۸۰ امتیاز المپیک بوده که امیدوارم بتوانم  این ۸۰ امتیاز المپیک را به دست آورم وبه امتیازهای خود بیافزایم.

ارسال نظر