تاریخ : 1 مارس 2016 - 12:22 - شناسه خبر : 9548 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

حسینعلی فلاح فرماندار اسبق میبد وتفت:

مردم به نفی افراط گری و خشونت در دو انتخابات رای دادند/میبد باید در سه محور صنعت، مراکز آموزش عالی و گردشگری پیشرفت کند

میبد اولین شهر، به عنوان شهر خشت و خام در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. توریست در ایران شبی ۲۰۰ یورو پول خوابش است. ما باید زیرساخت های گردشگری را در شهرستان مان توسعه دهیم.

به گزارش صدای میبد: حسینعلی فلاح فرماندار اسبق میبد وتفت در حضور مردم میبد و نماینده منتخب مردم شهرستان در امامزاده میرشمس الحق گفت: مردم در این انتخابات و انتخابات سال ۹۲ نشان دادند که به دنبال افراط و خشونت نیستند. مردم به نفی افراط گری و خشونت در دو انتخابات رای دادند. در سال ۹۲ مردم با انتخاب روحانی و رای به شعارهای ایشان که با تعامل  و گفتگو با دنیا بود، همین شعار را در انتخابات ۷ اسفند نیز به آن رای دادند.

وی پیام انتخابات ۹۲ و ۷ اسفند را یکی دانست و افزود: مردم ایران در این دو انتخابات به دنیا نشان دادند که ما اهل گفتگو هستیم. مردم نشان دادند که می خواهند با دنیا روابط اقتصادی داشته باشیم. ضمن اینکه استقلال کشور خود را حفظ کنیم و در چارچوب منافع و مصالح نظام خود حرکت می کنیم.

فلاح با اشاره به اینکه در چند سال گذشته مرتب رسانه های خارجی تبلیغ می کردند که مردم ایران خشونت طلب هستند و اهل گفتگو و تعامل نیستند خاطر نشان ساخت: همان طور که دولت جدید در گفتگو با کشورها و کشورهای ۵+۱ با تمام ابرقدرت ها سر میز مذاکره نشست و توانست امتیاز بگیرد و برجام را اجرایی کند.

رئیس شورای اصلاح طلبان میبد ادامه داد: مردم با صحه گذاشتن این اقدام دولت در ۷ اسفند،  امیدوارند که دولت در پسابرجام استفاده بسیار خوب وشایسته از این حرکت ببرد.

وی اضافه نمود: دولت در دو نیم سال با زحمتی که کشید، توانست ۱۲ قطعنامه ای که در دولت قبل بر علیه جمهوری اسلامی صادر شده بود و تحریم های ظالمانه ای که برعلیه ما وضع شده بود را خنثی کند و تحریم ها را لغو کند، امیدواریم بتوانیم با مجلسی که روی کار می آید از ۷ خرداد و همراه و هماهنگ و همدل با دولت است، پسابرجام را به نحوی شایسته جلو ببریم و با تعامل با دنیا مسائل و مشکلات داخلی خود به ویژه مسائل اقتصادی را حل و فصل کنیم.

حسینعلی فلاح خطاب به دکتر دهقانی گفت: نمی خواهیم شما وکیل الدوله باشید، ما هم نمی گوییم هرکاری دولت انجام می دهد صحیح است، به عملکرد دولت نقد داریم. در جامعه ای که نقد نباشد جامعه پیشرفت نمی کند. اگر می بینید که کشورهای غربی در زمینه های مختلف پیشرفت کرده اند برای این است که احزاب قدرتمندی در کشورهایشان وجود دارد و دولتی که پیروز می شود در دوره کاری نقد می شود و باید دولت براساس نظر اکثریت مردم کار کند. در زمینه مسائلی که مصالح ملت ایجاد می کند و اکثریت مردم با آن مسائل هماهنگ هستند همراه و همدل دولت باشید. نمونه آن برجام و قضایای پس از برجام است.

فرماندار اسبق یزد بحث محیط زیست را در کل کشور مهم دانست و ادامه داد: یکی از مسائل جدی که مجلس باید به آن توجه کند مسئله محیط است. این مسئله با شعار حل نمی شود بلکه باید با بحث های کارشناسی این معضل رفع شود.

فلاح با اشاره به اینکه شهر و شهرستانی در کشور وجود ندارد که تمام واحدهای صنعتی آن توسط کارآفرینان همان منطقه ایجاد شده باشد تصریح کرد: دولت در ۷۰ درصد واحدهای صنعتی شهر همسایه سرمایه گذاری کرده است. در هیچ کاری نمی توانید در میبد سراغ بگیرید که مشارکت مردم را نبینید. حق مردم این است که امکانات آنها از سایر شهرستان ها بیشتر باشد چرا که مردم در کارها مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه چون مردم در کارها مشارکت دارند در نتیجه دولت اعتبارات لازم به میبد نمی دهد گفت:  از شما می خواهیم تلاش کنید به اتفاق مسئولین اجرایی شهرستان حق و حقوق شهرستان را در زمینه های عمرانی و اعتبارات به قدر سرانه جمعیت بگیرید. دلیل موجهه ای نیست که چون مردم مشارکت دارند دولت خود را کنار بکشد.

رئیس شورای اصلاح طلبان میبدی تاکید کرد: میبد باید در سه محور توسعه جلو برود. اولین محور بخش صنعت باشد. صنعت کاشی و سرامیک به قدر کافی وجود دارد. میبد باید به سمت صنایع جدید، برتر و نوین و الکترونیک، انرژی های نو، صنایع پاک حرکت کند و راهی جز این نداریم. برای ایجاد شغل یکی از محورهای توسعه صنعت است.

وی دومین محور توسعه شهرستان را مراکز آموزش عالی دانست و افزود: مراکز آموزش عالی ما باید توسعه کیفی پیدا کنند. میبد در زمینه نیروی انسانی و متخصص حرف اول را در کلیه مناطق کشور می زند.

فلاح با بیان اینکه سومین محور توسعه شهرستان می تواند در زمینه گردشگری رقم بخورد خاطرنشان ساخت: یکی از شغل هایی که می تواند برای منطقه ما درآمد داشته باشد جذب توریست است. میبد اولین شهر، به عنوان شهر خشت و خام در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. توریست در ایران شبی ۲۰۰ یورو پول خوابش است. ما باید زیرساخت های گردشگری را در شهرستان مان توسعه دهیم.

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. احسنت بر آقای فلاح با این سخنرانی بسیار زیبا و دلنشین

ارسال نظر